Storkenæb, Rose Clair

Vognmanden "kom lige forbi" med et par Storkenæb, Rose Clair idag. De skal plantes imorgen aften (de lover jo dejlig regn fredag). Rodklumperne ser fint kraftige ud, men toppene er noget ranglede med en del gule blade på. Der er dog i begge et frisk skud forneden og jeg tænkte, om jeg blot kan klippe den lidt kedelige top af, når jeg planter dem?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Zepherine
Ja det er en god ide - den kan lige så godt starte forfra. Gule blade bliver aldrig pæne igen, så væk med dem!

Metoden virker iøvrigt på mange andre stauder der ser lidt "trætte" ud efter den første intensive blomstring, f.ex lodden løvefod og katteurt bliver kun pænere ved at blive klippet ned, og man kan få en ekstra blomstring fra sine riddersporer, hvis de bliver klippet ned lige efter de er afblomstret.

Held og lykke med "Rose Clair", det er en dejlig pige at have i sin have.

mvh
Helle
Tak skal du have, Helle!

Jeg kunne godt tage et foto af dem imorgen, Bettevibsen - men de er ikke særligt kønne i deres nuværende tilstand. Så enten håber jeg, at en anden kan være behjælpelig (det kunne jeg da også godt tænke mig at se) - eller at jeg må vente, til de er skudt op biggrin
Jeg fandt et billede på nettet... Sådan ser den ud i nærbillede. Blomsterne er på størrelse med en 2-krone og ikke kæmpestore som det måske ser ud til her.
mvh
Helle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis