Mit dæk hopper, og jeg hopper med....

Efter mit fordæk har været fladt (19" på alufælg) og jeg har lappet det, kan jeg simpelthen ikke få det til at sidde med samme højde hele vejen rundt på fælgen. Jeg har prøvet alt hvad man ville gøre hvis det var en almindelig cykel, men dækket er selvfølgelig noget stivere... og umedgørligt.

Hvad er tricket. Hjælp mig inden jeg rasler helt fra hinanden.....

MVH - Peter

XS650

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er kommet lidt videre. Hævede cyklen. Løsnede dækket hele vejen rundt, smurte lidt salatolie på kanten af fælgen og dækket (har ikke sådan noget glide middel som på dækcentrene). Pumpede cyklen imens den hang med hjulet oppe i luften. Nu er det minimalt med hopperiet, men der er slør i dækket til siderne, jeg skal vist have et nyt dæk, æv det har kørt under 600 km. og det er ikke et lavprisdæk....

Men efter 90 km. med hoppende cykel har jeg det sku som om jeg har brugt en nedbrydningshammer i 3 timer.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej PeterR.

Det glidemiddel du omtaler de har på dækcenterene er en kraftig blandning af vand og sæbespåner.
Madolie på dækket er en rigtig dårlig ide, da det kan fremme dækkets mørning.
Fidusen med at få dækket til at sidde rigtigt er at du pumper det extra hårdt op og giver det nogen tærsk med en muggert på slidbanen midt på dækket hele vejen rundt. (husk at tage trykket af igen til normaltryk for din maskine/dæk profil.)
Og der er ikke noget at gøre du skal have dækket af din maskine, for det skal stå på gulvet medens du tærsker løs på det.
Og har du slet ikke tænkt på at du ikke har afbalanceret dit dæk/hjul efter du har lappet det, der skal faktisk utroligt lidt til før det føles som det er en Kænguro man er kommet op på. det kan værer direkte livsfaligt ved høje hastigheder.

V.h Håndværkeren smile
Tak for dit svar, men dækket har aldrig været helt lige, der er lige som en bule, ikke i højden men i bredden. Jeg har prøvet det med overtryk, det sidder også rigtigt nu hele vejen rundt nu. Jo måske jeg har reduceret levetiden med nogle minutter, men det meste af salatolien er vasket af igen. Jeg bruger sæbespåner næste gang.

Høj hastighed, nej ikke her, jeg sidder i "motherfucker position" ikke i fosterstilling. Baghjulet er afbalanceret, forhjulet skulle jeg måske overveje at få afbalanceret. Det kunne jo være at jeg kunne komme over 100. Men motoren på den type er ikke det mest rolige der findes.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej PeterR.
Jamen hvad er det da for en MC du har dig, umiddelbart lyder det som en Nimbus hvor der skal jubles hvis den kommer over 120 Kmt.

Jeg kan ikke komme op på mere end 110 Kmt. men er også godt tilfreds med at holde en fart på 80 - 90 Kmt. Det er ikke spor morsomt at kører stærkere med sidevogn påspændt især ikke når den er tom.


V.h Håndværkeren smile
YAMAHA XS 650 fra 70'erne twin motor. Den bedste triumph twin motor i verden, der ikke er lavet af triumph.

I øvrigt den første japan maskine produceret med umbarcho skruer, lidt sjovt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis