clematis uden blomst

Jeg plantede sidste år 2 clematis - under et udhæng på huset, så der var tvivl om jeg kunne få den til at gro. Det har jeg - MEN der kommer ingen blomster!! på det lille papstykke med dyrkningsvejledning står blomstringstiden til juni-sept. Så er spørgsmålet - er det fordi det er første år? De er skudt fint i vejret med bladene - på det seneste synes jeg dog den ene er blevet lidt gul, så det kan være den er blevet lidt "forbrændt" jeg har senese fundet ud af, at jeg nok burde have en plante el. andet til at beskytte forneden, men den anden clematis ser fin ud bortset fra ingen blomster. Kan jeg håbe på de kommer næste år? ( også den brændte?)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa.
Det er ikke ualmindeligt, at clematis venter et år inden de blomster. De har travlt med at sætte et stort rodnet når de bliver plantet. Husk at klippe dem ned, så der kommer flere forgreninger næste år.
hilsen
sniffer

Sniffer  
Jow - alt efter om de blomster forår eller efterår
hilsen
sniffer

Sniffer  
Og dvs - hvornår skal jeg klippe disse 2 som er sat til juni-sept.??
Beskæring...:
Blomstring....April/Maj....beskæres efter blomstring d.v.s. juni MEN er der plads nok kan du nøjes med en foryngelseskur hver 4/5 år

Blomstring...: Maj/Juni Storblomstrende...egentlig beskæring efter blomst i slutningen af Juni/Juli

Blomstring...:Juli og fremefter...blomstrer på årsskud efter en tilvækst på ca. 1/2 m. Skæres ned til ca. 10 cm. over grund i Januar/Februar HVERT år

Vand når de trænger og 5/10 l. pr. plante..Sjatvanding = pjatvanding er der et klogt hoved der har sagt og det er rigtigt.
Gødning......lidt men ofte og du kan bruge alt fra komøg til færdigkøbt.
Håber dette vil hjælpe dig....
hilsen
sniffer

Sniffer  
Annonce
Takker - det ser ud til jeg skal have vanterne på og i ud i sneen til jan/feb :lol: . Jeg vil forøvrigt lige fortælle, at jeg må have været for utålmodig :roll: I går så jeg 5 store blåviolette blomster på den ene :!: Så det lykkedes - den anden tror jeg dog ikke på men vil give den chancen til næste år - der er en enkelt "stængel" som stadig er grøn, så helt vissen er den jo ikke. Nogen gode ideer til hvad en god plante til at beskytte nederste del af clematisen kunne være? Skal siges der er ikke meget plads, da det er et "indbygget" hul i terrassen jeg har lavet til dem - og de står under udhænget på huset.

P.S Ville ønske jeg kunne lægge et billede ind sad det er flot med de store blomster.
Hejsa
Det er ok med placeringen bare du giver vand nok. Du kan sagtens stille en krukke som "dækplante" på terassen så du ikke behøver plante noget. Den vil bare gerne ha skygge om "tæerne"
hilsen
sniffer

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis