Aftagning af gammel maling på stole og bord

Hej

Min kærer svigermor har købt et godt og gammelt spisebord formentlig i Eg for det er bare tungt. Men hun vil meget gerne have det malet igen så det bliver pænt. Vores problem er at den gamle maling skaller af mange steder især på stolene. Stolene er limmet flere steder og med udskæringer, hvilket gør det svært at slibe malingen af. JEg har forslået at vi skulle afsyrer dem med Kautios Soda og brun sæbe men min svigermor er overbevist om at det også vil opløse limmen på stolene.

Er dette rigtigt? Eller findes der en bedre metode? Der er 14 stole som skal ordnes så gode råd modtages med kyshånd.

Med venlig hilsen

Anja
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har din svigermor helt ret i. Kaustisk soda er meget hårdhændet ved tr. Brug bums eller noget lignende. det er dyrere, men ødelægger ikke træet.
Citat fra jks

Hej

Min kærer svigermor har købt et godt og gammelt spisebord formentlig i Eg
...
. JEg har forslået at vi skulle afsyrer dem med Kautios Soda og brun sæbe men min svigermor er overbevist om at det også vil opløse limmen på stolene.

Er dette rigtigt? Eller findes der en bedre metode? Der er 14 stole som skal ordnes så gode råd modtages med kyshånd.

Med venlig hilsen

Anja

jeg hører ofte folk sige brun sæbe og film hen over skulle være godt.
sodaen ville jeg nok os være betænkelig ved da det jo er noget krads noget hvis man får det på kroppen sad

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Brun sæbe og film er OK på plane flader, men det vil ikke få malingen ud at udskæringerene. Det kræver også meget tålmodighed, især hvis det er plastikmaling der er på møblerne. 14 stole vil nok tage det meste af en sommerferie at få helt i bund. Stort projekt.

Green

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også