Glasvæg

Jeg skal blænde en gammel dør, men pga. lysindfald vil jeg gerne sætte et stort stykke glas ind der hvor døren har siddet istedet for fx en gipsplade. Evt. matteret glas.

Er der nogen herinde der har erfaring med det og kan fortælle mig hvordan jeg bær mig mig ad?

Tak for hjælpen :-)

MVH Mette
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart kunne du gøre følgende:
Bestille en glarmester til at komme og tage mål af glasset. Så er du sikker på at det passer.
Dernæst, så fjerner du låseblik og hængsler og spartler hullerne ud.
I med gummiliste i den gamle dørfals.
Glasset i, husk at klodse det op, glarmesteren kan vise hvordan.
På med glaslister, med påmonterede gummilister.
Maling.

Håber det kan bruges.
Hvad med bare at mure op med glasbyggesten ? Så får du automatisk lysindfald, og lidt mattering samtidigt. OG du slipper for at have problemer med at glasset ikke dækker hele hullet i dybden, da en glasbyggesten er ca. ligeså tyk som en mursten.
Prismæssigt er det ikke meget billigere end glarmesterløsningen (ihvertfald ikke hvis du bruger den "originale" mørtel til glasbyggesten), og tidsmæssigt, så tager det nok lidt længere tid da du både skal mure og fuge. Men hvis man skal kunne "kigge" på resultatet på begge sider, så er min erfaring at det er meget let at få pænt med glasbyggestenene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er en indvendig dør jeg skal blænde med glas. væggen omkring er en trævæg så den er selvfølgelig ikke så tyk som en murstensvæg, men glasbyggestensløsningen synes jeg er ret fed!

Når nu det er en indvendig væg er der jo ikke de samme krav til isolering mm, gør det en forskel og er der måske så andre billigere og nemmere løsninger?

MVH Mette
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også