Optage film

Hej Med Jer.

Vi er to, der går og snakker om, at det kunne være sjovt at lave en film. Altså at optage vores egen film, efter en opdigtet historie. Vi har aldrig prøvet noget af det før, så vi glæder os rigtig meget til at komme i gang.

Vi har et jvc-dv-kamera, og vil bruge windows movie maker til at klippe og sammensætte. Her kan vi også indsætte lyd.

Mit spørgsmål går på, om der er nogen der har erfaring med sådan noget, og som måske kan anbefale et bedre program end movie maker ?
Det må gerne være et gratis program, eller et til ikke alt for mange penge.

En anden ting er det med lyden..............hvor finder man frem til alle lydene.........er det noget man kan "kopiere" fra andre film måske, eller har I et godt råd ? Hvis man kopierer en lyd fra en anden film, har man så mulighed for at fjerne noget af lyden f.x. en samtale midt i bilstøj, sådan at jeg kun har bilstøjen tilbage ??

Er der et godt program til lyd også ?

Håber på lidt hjælp biggrin

Venligst Didi
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har tidligere brugt programmet Pinnacle Studio, som efter min mening både er nemt at bruge og godt til redigering. Det indeholder en del materiale i form af grafiske effekter, lyde og underlægningsmusik.

Hvis det skal være "prof" er der vist ingen vej uden om Adobe Premiere, men det er så også i en helt anden prisklasse.
Citat fra ThomP

Jeg har tidligere brugt programmet Pinnacle Studio, som efter min mening både er nemt at bruge og godt til redigering. Det indeholder en del materiale i form af grafiske effekter, lyde og underlægningsmusik.

Hvis det skal være "prof" er der vist ingen vej uden om Adobe Premiere, men det er så også i en helt anden prisklasse.


Lige mine ord...!!! 8)
Tak for det.

Vil I mene at PinnacleStudio er bedre end windows movie maker ?

Ved I, om der er et sted på nettet, hvor man kan finde lydfiler.............altså jeg tænker ikke på musik, men lyde man kan bruge i sin film, såsom skrig, bilstøj og alle tænkelige lyde ?

V.

Didi
Jeg har aldrig brugt WMM, så om det er bedre eller dårligere ved jeg ikke. Jeg har kastet et kot blik på det, og grænsefladen minder en del om Studios, men om funktionalitet o.s.v. er lige så god kræver at man arbejder mere med det.

Jeg vil anbefale, at du downloader en trial-version af Studio, så du selv kan sammenligne inden du går ud og bruger penge på det.
Hey, jeg står selv og laver film. På hobby plan altså smile

Anyways så har jeg leget med diverse programmer og jeg kan sige at wmm er et ok begynder program som er ret let. Pinnacle er meget bedre og stadig til at forstå! Så vil selv anbefale Pinnacle.

mvh RhyMe
Du kan også prøve dvd movie factory, det kan også redigere en del i det, og lave index som en dvd hvis man f.eks brænder den på cd bagefter

-og så lige en hilsen fra Strib.
Søren.
Hej Jeg sidder med PS version 10.0, og har det problem at jeg kan fint hente filmene ind og redigere i dem. Men så snart jeg brænder filmen ud i det de kalder DVD.Ja så kan jeg kun afspille denne på min Computer, smider jeg den i en dvd maskine får jeg fejl eller den siger disken er tom. HVORFOR????Håber der er nogle klogehoveder der kan hjælpeHilsenHenrik Iversen
[Indlæg slettet]
Citat fra ThomP

Jeg har tidligere brugt programmet Pinnacle Studio, som efter min mening både er nemt at bruge og godt til redigering. Det indeholder en del materiale i form af grafiske effekter, lyde og underlægningsmusik.

Hvis det skal være "prof" er der vist ingen vej uden om Adobe Premiere, men det er så også i en helt anden prisklasse.


jeg har også denne program smile
pinnacle studio

jeg bruger det bare ik så meget mere

efter den hele tiden
laver forstyrelse hver gang jeg bruger den

jeg ønsker da held og lykke med den film i er ved at lave biggrin
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis