Optage film

Hej Med Jer.

Vi er to, der går og snakker om, at det kunne være sjovt at lave en film. Altså at optage vores egen film, efter en opdigtet historie. Vi har aldrig prøvet noget af det før, så vi glæder os rigtig meget til at komme i gang.

Vi har et jvc-dv-kamera, og vil bruge windows movie maker til at klippe og sammensætte. Her kan vi også indsætte lyd.

Mit spørgsmål går på, om der er nogen der har erfaring med sådan noget, og som måske kan anbefale et bedre program end movie maker ?
Det må gerne være et gratis program, eller et til ikke alt for mange penge.

En anden ting er det med lyden..............hvor finder man frem til alle lydene.........er det noget man kan "kopiere" fra andre film måske, eller har I et godt råd ? Hvis man kopierer en lyd fra en anden film, har man så mulighed for at fjerne noget af lyden f.x. en samtale midt i bilstøj, sådan at jeg kun har bilstøjen tilbage ??

Er der et godt program til lyd også ?

Håber på lidt hjælp biggrin

Venligst Didi
Hej Med Jer. Vi er to, der går og snakker om... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vil lige tilføje at Pinnacle i den nyeste version kræver en pæn muskuløs computer for at køre optimalt. Men har man det, ja så vil jeg helt klart også anbefale Pinnacle. Og pas så på med at bruge for mange effekter. Min erfaring er at man let lader sig rive med :-)

Kars
JEg har selv brugt Pinnacle studio version 8 igennem flere år...det virker fint... Det har er rigtig godt underlægningsmusik modul hvor musiken automatisk tilpasser sig klippets længde...Programmet kræver dog en ret hæftig PC i nyeste version. Da selve filme compile delen ellers tager alt for lang tid...hvilket hurtigt kan være fustrende....

Jeg har senest testet Cyberlink power director 6... hvilket er et rigtig godt program.. hvor det blandt andet er muligt at fjerne motorstøj eller vindstøj fra kameraet.. Har også tidligere nævnte musik funktion...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis