Nye skiver og klodser på baghjulene efter 55000

Hej


Hvad siger I til en 2 år gammel 307 stcar som inden for de sidste mdr er begyndt at ryste meget ved bremsning. Værkstedet siger at skiverne og klodserne på baghjulene skal skiftes og at "vi skal bremse noget mere" Det har hjulpet og rystelserne er væk (men der er 2000 dask fra min pung også)
Hvad siger I? Skifter nok bilen om kort tid til en anden brandbil (touran)

mvh Anders
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der har altid været problemer med biler med skiver bag på.
Nomale mennesker køre ikke hårdt nok til at de bagerste skiver bliver holdt rene. Og det kan i sidste ende, ende med at bremsekaliberne sætter sig. sad


Citat fra AndersKruse

Hvad siger I?


Så køb biler uden skiver bag. Eller kør noget mere friskt til den og brems lidt hårdt engang i mellem 8)


Peugeot har altid haft problemer med deres bremser. Jeg har nu haft 4 stk Peugeot og alle har haft deres problem med bremserne. Det er en fejl man må leve med, med mindre du gør som mig: Få monteret "racerskiver/klodser", så kan de tåle varmen, som er årsag til skæve skiver. Ok kan se at det er bagerte bremser. Hmmm, jo, du køre nok ikke hårdt nok 8) . Lav en gang i mellem nogle kraftige opbremsninger et sikkert sted. Min forrige 405 havde også skiver bagpå. Og kaliber begynder at hænge på et tidspunkt. Simpelthen fordi de ikke bruges hårdt nok.
Min 406 stationcar, som jeg har nu, har fået monteres de før omtalte racer ting, fordi skiverne allerede var skæve efter kun km 20.000... Nu virker de... biggrin
Hov ser at din bil ryster... tjaa, tror nu helt klart det vil hjælpe med racertingene. Og er de sikre på det er de bagerste skiver?? Min rystede også, og da det er forbremserne der bruges mest, så blev de skiftet... :lol:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis