problem med Siemens opvaskemaskine

Hej.

Jeg har et problem med vores Siemens opvaskemaskine, den vil ikke af med vandet efter brug.. det står bare nede i bunden og sejler rundt. Jeg har pillet alle filterdele ud og prøvet at starte den uden nogen filtre i overhovedet, men det virker ikke..
Der sidder vel en vandpumpe i bunden af den som skal flytte vandet op i afløbet fra vores køkkenvask.. måske er pumpen bare død? har i nogen forslag?

Mvh.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
- brummer den, som om pumpen forsøger at komme af med vandet ?
Har du checket om afløbsslangen er kommet i klemme/ blevet bøjet?

Mvh.
bodker

afløbsslangerne er fine og ikke klemte.
Den brummede faktisk en del lige inden den gik i stykker, jeg tror bestemt det er pumpen den er gal med, for jeg har prøvet at fjerne alle filtre og tjekket slanger og afløb.
Har lige haft tekniker til en Siemens der ikke ville pumpe ud, og som bare stod og brummede. Det viste sig at den ikke fik vand - hanen var totalt kalket til, og dette fik maskinen til at gå agurk i softwaren. Teknikeren kostede alligevel 700,- sad

Så se lige om der er vand på, også selvom dit problem er at vandet ikke kan komme ud :wink:

Med venlig hilsen
FlemmingB

Annonce
Tak for info.
Men jeg er helt sikker på at det ikke er problemet, der kommer nemlig masser af vand ind.. så man bliver helt bange for at det løber over kanten og pisser ud over gulvet.
Citat fra Prodigy

Tak for info.
Men jeg er helt sikker på at det ikke er problemet, der kommer nemlig masser af vand ind.. så man bliver helt bange for at det løber over kanten og pisser ud over gulvet.

hej
mulivis noget i klemme i pumpen
Havde helt glemt det her indlæg, det viste sig efter en telefon samtale med siemens at den bare skulle nulstilles ved at holde 2 knapper nede under opstart og så kørte det hele igen, så altså en computer fejl...
Et hurtigt tak for indlæg. Har lige haft præcis samme problem og det blev løst på et par minutter ved at nulstille maskinen :-)
hehe ja det er nemt når det kan klares med at trykke på knapper, bare ærgerligt at jeg havde brugt tid på at rode med pumpen og slanger og riste osv samt vasket op i hånden i over 1 måned inden jeg fik grebet knoglen og snakket med Siemens :p
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis