Hjemme netværk

Hej
Jeg er igan med at opsætte et mindre hjemmenetværk mellem 3 computere. 2 bærbar med WIN. XP HOME og en stasionær med WIN XP PRO.

De skal så dele 2 printere den ene er tilsluttet den ene bærbar og den anden er tilsluttet den stasionære.

Jeg har fået kopletde 2 bærbar sammen så jeg kan dele printer men kan ikke få tilsluttet den stasionærer... Så er det jeg spøre HVORFOR.?


Håber du kan hjælpe mig
På forhånd tak..
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Du er noed til at forklare lidt om hvordan du har lavet det.
Er det kabel netvaerk? Er de forbundet med en Switch? Har du en Router med indbygget DHCP server? Har du selv tildelt IP adresserne.

Soeren
Hej

Den pc der ikke har adgang til de andre, virker internettet på den?
Hvis ikke kunne det være et forkert kabel du har brugt til den, altså et krydset kabel.
Hvis internettet virker, så prøv at søg efter computeren, på netværket fra en anden computer.

Søren
Jah internettet virker.
Og jeg har prøvet at søge på den, de andre computere kan osgodt se den nu men de kan ikke komme ind på den.
Har du brugt guiden i Windows til at oprette netværket?

Hvis du bruger en anden softwarefirewall end Windows' indbyggede skal den muligvis åbnes for de pågældende IP-adresser.
Annonce
Er alle 3 Win danske?

Er alle 3 computere i samme arbejdsgruppe?

Prøv at dele C:\ ud til netværket, så kan det være de ardre computere kan komme ind på den.

Søren
Alle win er danske.
de 2 der kan se hinanden (bærbar) er win. xp home og den anden (stasionær) er win. xp pro.

jeg har brugt guiden i windows til at oprette netwerket
det er samme arbejds grubbe
Så fandt fejlen.
Problemmet var at på min mor og fars computer (den der ikke ville på/ses) var der installeret et firewall program som gik ind og blokerede de andre ip adr.

Men mange tak for hjælpen.:!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis