Vende plæneklipper

Hej!

Vil bruge en plæneklippermotor til at køre en lille bil jeg har tænkt mig at lave.
Men kan jeg dreje den 90 grader så det bliver lettere at få den til at dreje på akslen?

Hvis ikke har I da nogle idéer til hvordan jeg ellers kan få den til at dreje akslen rundt?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ØHHHHH

Først må du fortælle om der er en motor med lodret aksel eller vandret.
Meget tyder på at du vil anvende en motor med lodret aksel til at drive din "bil". Og du kan ikke vende motoren om, hvis det er en 4 takter, så vil olien ikke være de rigtige steder mere og den vil brænde sammen. Desuden vil din karburator ikke virke når den ligger ned.

Men du kan vel dreje remmen, det kræver at remmen er stram og med en passende længde. Jeg har set det på fx motoriserede kantskærere. Så må du have koblingen lavet på en eller anden måde.

Men da der er mange motorer og udformninger på samme kan det være svært at give et svar til dig, før du fortæller lidt mere om din motor og den aksel du vil drive på...

MVH Njord
Citat fra storkie

Hej!

Vil bruge en plæneklippermotor til at køre en lille bil jeg har tænkt mig at lave.
Men kan jeg dreje den 90 grader så det bliver lettere at få den til at dreje på akslen?

Hvis ikke har I da nogle idéer til hvordan jeg ellers kan få den til at dreje akslen rundt?



Du har sikkert en motor fra en rotor klipper men du skal have fat i en fra en cylenderklipper så sidder akslen nemlig rigtigt og det gør det meget nemmer at bygge vidre på

Rolf lo

HEJ ALLASAMMEN sad hvis en græsslåmakinemotor er en 2 takter kan man så vende den om på
siden så den kan køre på akslen min teori er at olien vil falde ud af udstødningen ellers kan vi snakke om dette på min msn [email protected]

mvh. John
ved du hvordan en motor med lodret aksel kan drive akslen på en gokart med plæneklipper motor det er en brigss og stratton 3,5 hk hjællllllllp

mvh. John
En tandhjulsudveksling er jo besværlig at lave, men
kileremme lader sig jo sno på alle leder.
På gamle Peugeot'er f.eks. kunne man se nogle mærkværdige konstruktioner med lange kileremme, der drejede om hjørner.
Kig på denne gamle bænkboremaskine. Den kan evt. give en ide.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Annonce
okay men kan motoren godt ligge på siden men go ide du havde med bænkboremaskinen

mvh. John
hvad med snekkedrev plendeklippermotor med lodret aksel
og kædetræk og slyngkopling

set slyngkopling på lodret aksel og snekkedrevens lodret aksel
og kædetræk på vandret aksel til bag aksel

anternaliv er kilerems kopling der vår man strammer remmen.!

hvist det skulle være lettere kan du bruge fræser motor.
så er det blot slyngkopling på vandrette aksel og kædetræk til bagakslen.!
Selvom det er en totakter kan den ikke væltes rundt på siden på grund af kaburatoren

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

totakter kan kun stå loderet det er svømmerhuset der bestemmer
mulighederne.!

hvad med motorsavs kaburator.!
eller kaburator med svingbar svømmerhus.
så kan motoren stå på hovdet.!
Havde jeg ikke lige tænkt over men mener ikke det sidder på en plænklipper.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis