Jeg har en Perking 4.270 med ketner dysser, men jeg kan ikke få dem til at slutte tæt i sædet, sidste år kom der nye skiver mellem bryst på motor og dysser, senere udgløede jeg ringene, og nu i foråret kom der igen nye ringe i. dysserne er påspændt med 2 stk pindebolte på hver dysse, jeg tør ikke spænde dem mere hvis pindeboltene knækker pga træthed, jeg ved ikke om det er strækbolte og har ikke nogen bog på motoren hvor jeg kan se noget om momentspændning, jeg syntes selv de er trukket godt til med en fastnøgle, i hvertfald det jeg tør spænde dem.
Jeg har været meget omhyggelig med rengøring på sæderne hvor de skal sidde, så der ikke var snavs eller små korn af nogen art, de er skrabet forsigtig rene blæst med trykluft tøret med fnugfri klud, sat i og spændt skiftevis over 2 bolte. Det er mest de 2 foreste dysser fra remhjulene af der er prolemer med, de 2 andre er faktist tætte nok. ( HVORDAN POKKER FÅR JEG DEM TÆTTE OG KOMMER DET OLIESPILD TIL LIVS ) ????
Er det muligt at tro på, at ved ikke at ta dem ud mere, så kan slagger tætne dem efter mange drifttimer. ???? Jeg har sejler de ca 60 timer allerede i år, men der er ingen tegn på forbedringer hvad oliespild angår.
Vh. Torben.