Egeparket gulv

Hej
Laver lige nu min bar om til teenagerværelse, dog uden bar.
Fjernede det indbyggede skab, for det nye skab m. skydelåger skal være i den anden ende af værelset. Gulvet under det gamle skab mangler ca. 50 % (håndværkere hmmmm) Det er et Linde hus og da det blev bygget, var det kræs og noget man så frem til at flytte ind i. (stadig hmmm)
Nu til sagen. Når jeg så har fået lagt de sidste egeplanker, skal hele gulvet slibes ned, der har jo været lak på det synlige gulv. Er det så "dumt" at give gulvet lak igen, jeg har også fået fortalt at man kan hvidoliere egeparket. Hvordan er det at holde, Har I nogle fordele / ulemper at remse op af.

Pft

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej -1 biggrin

Jeg har selv maatte importere gulvolie fra Faxe, forsendelsen kostede mere end olien, men det var det vaerd. :lol:
Den olie jeg brugte var bare klar olie.
De oliebehandlede gulve ser paenere ud end de lakerede -- specielt efter et par aar -- naar lakken er slidt og ridset.
Den stoerste fordel er maaske at det er let at reparere.
Hvis du har et lakeret gulv der er slidt, skal du forst igang med at slibe hele gulvet for du kan omlakere det, pletreparationer er naesten umulige, de vil altid kunne ses.
Et oliebehandlet gulv giver du bare en ny sjat olie hvis du synes det traenger til et extra pift.

Karsten
Jeg skal til at behandle mine bøgegulve inden længe. Jeg har besluttet mig for at give dem lud og herefter hvidtonet olie...

Jeg har forhørt mig hos min farvehandler som fortalte mig, at det mange gør "forkert" når de har give olie er, at de efter oliebehandlingen vasker gulvet i enten brun sæbe eller andet sæbeprodukt. I følge farvehandleren skal man bruge et "olieplejeprodukt"

Hvis man bruger et sæbeprodukt så vasker man stille og roligt oliebehandlingen af....

Jeg var også så naiv at tro, at man kunne nøjes med at give hvidtonet olie og så var det det.... Men ak nej... Jeg fik besked på at man først skal give lud og så oliebehandle.... Er der nogle som har erfaringer med dette.

Hejho
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis