Nydning 2005

Iflg. havens takt og tone for juli - efter hvad jeg har læst gennem flere år - så er det nu tid til at nyde i haven :wink:

Rent personligt har jeg en del til gode m.h.t. ukrudt - og så er det også tid til stiklinger og lidt frøformering.

Men nydningen er der da bestemt også levnet god tid til her, hvor sommeren kører derudaf med 200 km./t. og hvor der er meget langt imellem regndråberne.

Så hermed starten på tråden om "Nydning 2005" i ord og billeder rundt om i de ganske LDS haver biggrin

Jeg lægger forsigtigt ud med en stikling, som jeg "lånte" sidste sommer. Den har jeg pint og plaget vinteren igennem i meget lidt vand (ingen jord). Sidst på foråret forbarmede jeg mig over den bette, plantede den og har siden givet den større potte.

Nu er den godt på vej til at blive en god, kraftig hindbærfarvet Pelargonie, som allerede nu lyser op i den alderstyngede gård.
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jamen så vil jeg da følge trop, med den plante jeg hygger og glæder mig til at nyde frugterne fra, nemli den ene af mine vindruer en Vitis fra Aldi, en plante til 50 kr som blev købt for 2 år siden, siste år blev det kun til blade, men i år er der hele 6 klaser på, som jeg glæder mig til at smage biggrin

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Ja Zephirine.Så giv den dog en ordentlig krukke :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o mvh Benny.

Benny N.
Citat fra Sniffer

Hejsa----hovsa----Gert.m----hvad er det for nogle "rør" du har brugt?????
Købes hvor og event. pris??
hilsen
sniffer


Hejsa Sniffer smile

jamen det er almindelige stive plastrør fra elektrikeren 16mm hvis jeg ikke husker galt. hvor anvendelige de er i længden tør jeg ikke sige for de er jo lidt bløde i det.
er selv lidt spændt på at se hvordan de reagere når de store og fyldige druer tynger biggrin :wink:

men altså 16mm hvid pvc rør fra elektrikkeren (er selv ansat i et firma der har adgang til dem så prisen kender jeg ikke helt :wink: )
men se evnt www.greenline.dk de må ha dem

Hilsen
Gert

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Citat fra Sniffer

Hejsa..
Altid godt at vide hvad det er for rør, hvissom man lige skulle få lyst.. :lol: :lol:
hilsen
sniffer


nå ja det er jo det, skal nok prøve at huske at fortælle hvordan det går når der kommer druer på biggrin

men overvejer at snige et par hegnspæle indimellem rørene for at sikre at de ikke lægger sig ned i en sommer storm :wink:

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Citat fra Benny Nielsen

Ja Zephirine.Så giv den dog en ordentlig krukke :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o mvh Benny.

Nej jeg vil ej :lol:

Jo jeg vil faktisk godt, Benny. Kommer tid, kommer råd...
siden der nu ikke er ret mange andre der vil bidrage med foto fra deres flotte haver, så vil jeg da føje et mere til fra min 8)

jeg blev fanget af den skønne duft, da jeg traskede forbi den.
hvad art rosen er aner jeg ikke, men smuk er den og dufter skønt det gør den biggrin

da man pt. ikke kan putte duft ind på internettet må i nøjes med billedet :wink:

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

HEJ
er der blandt havemenneskene nogen der kender denne smukke plante ?
Købt på Torvedag i juni, og bare blomstret som vist her, siden. Sælgeren kendte desværre ikke navnet.
ja så er det vist da tid til endnu en lille blomst fra min have. og igen er det en lille nysselig rose der pryder.
"fangede" denne enlige skønhed i morges før duggen var dampet af 8)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis