Vådrumsregler

Jeg har fået håndværkere til at lave mit nye badeværelse, da jeg ikke selv mente jeg havde den fornødne viden om emnet...men nu bliver jeg i tvivl om min håndværker egentlig har dette...

Jeg har fået lavet en brusekabine i hjørnet af badeværelset med en 'vinge' til den ene side mens der til den anden side er 'frit', dvs. fliserne stopper og så fortsætter den bare væg.

Efter lidt research har jeg lært at de første 500 mm af væggen efter brusekabinen er afsluttet er vådzone. Min håndværker påstår så, at eftersom der ikke er fliser på dette stykke, så er det op til maleren at etablere en vådrumssikring vha. den maling han bruger. Men på nettet har jeg læst mig til at man kun kan male i den fugtige zone. Hvilket udsagn er det rigtige?

Det samme gælder for de 10 cm opkant fra gulvet. Der er pt. en sokkelflise på ca. 5 cm hvor der er membran bagved, men membranen slutter dér hvor flisen slutter og derfor er det igen malerens opgave at lave vådrumssikringen...

Jeg er lidt forvirret og håber at nogle kan forsyne mig med lidt faktuel viden så jeg kan få et godt (og lovligt) resultat...

Mvh
Martin
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Din vådrumssikring/membran skal fortsætte til hvor vådzonen slutter, og i dit tilfælde hvor fliserne slutter ved kant af bruseniche, er det maleren der må spartle den resterende del af membranen og opsætte væv/male, men det er vådrumsmembranen der skal være tæt.

Membranen skal også gå 10 cm op ad væggen så hvorfor i alverden sætter man så 5 cm sokkelflise op??? :shock:
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også