Gulvbehandling

Skal have høvlet vores gamle bræddegulve.
Hvad kan i anbefale af behandling.
Det skal gerne være lidt hvidpigmenteret.
Men skal man bruge Hvid sæbe, olie eller lak.
Skal være rimelig nemt at holde.
Kan de betale sig at gøre det selv eller bliver det meget pænere hvis man får en fagmand til det.
Lakken er en dyr løsning contra sæbe behanling, men er det pengene værd?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Trip Traps lud, HUSK at ryste/røre den godt og mange gange. Derefter Faxe hvidpigmenteret olie. Vent 7 dage, placer dækpap fra farvehandleren der hvor i går (flyt det en gang om dagen). Og så alm. sæbespåner til behandling frem over. Du skal coate gulvet en halv time efter olie behandling med en rigtig fed sæbespåneblanding, vask så med rent vand. Pas på hvor du sætter spanden. Varmen fra vandet får olien til at trække op af træet. Jeg har prøvet flere kombinationer af lud og olie, og denne var klart den flotteste, faxe lud pigmenterer ikke, det hvide i luden er kun til at se hvor langt man er kommet på gulvet med luden.

Om du selv vil slibe, må du selv om, jeg gjorde det, men lånte maskiner´og råd af en prof. gulmand. I øvrigt den samme sliber som Bauhaus lejer ud. Jeg har prøvet med den type der hedder HT8, den bryder jeg mig ikke om. For den uøvede kan den nemt lave "køkkenrulleholdere" i gulvet.
Kvalitet og pris hænger meget sammen hos gulvsliber firmaerne. Det kan du se af tidligere indlæg.
Du spørger i tidliger indlæg om man skal tilsætte noget til sæben, ja du kan godt tilsætte pibeler som kan købes hos eks. sadolin, men det er meget dyrt syntes jeg, men det er jo typisk for ting der puttes i små dåser. Kan muligvis købes et eller andet sted i 25 kg. sække fordi det bruges til et eller andet.

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af PeterR (den 14-11-2002).]

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis