Bukh DV10 Gear problem

Vores Bukh DV 10 kører som den skal, men har lidt problemer med at komme i frigear når den først kører endten frem eller tilbage (problemet er periodisk). Eneste måde at få den i frigear på er, ved at slukke motoren - rokke drivakslen lidt frem og tilbage med fingrene - hvorefter den så kan sættes i frigear.... Nogle ideer til hvad der kan være galt? Båden ligger i København så hvis der er nogle der har forstand på Bukh gear, så hører jeg gerne (og betaler gerne)

Wikingboat 21
Vores Bukh DV 10 kører som den skal, men har lidt... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lidt de samme problemer med min DV20 de er dog kommet for nyligt så jeg vil skille min gearkasse ad. Jeg ligger i Københavns Sydhavn så lad os lige skrive hvad vi finder ud af...

Coaster Sejleren

Martin
Hej,

Ellers kan jeg meget varmt anbefale Løkken Smede og Maskinværksted - "Smeden" kaldes indehaveren. Han ved ALT om BUKH og ditto gear.

http://www.lsm-diesel.dk/

Der er også online kataloger og værkstedshåndbøger.

Dette er på ingen måde nogen reklame. Jeg modtager ikke provision el. lign. fra eventuelle henvendelser fra LSD. Dette er blot ment som en hjælp til ovenstående tråd. Jeg har selv handlet med ham i over 10 år og altid fået en sublim perfekt service. Jeg fraskriver mig hermed ethvert ansvar for eventuelle dårlige handler / service fra Løkken Smede og Maskinværksted i relation til dette indlæg.

Pu-ha webmaster - tror du det er nok :-) ?

Med venlig hilsen

Niels Vangsøe

Vangsoe
Hej.
Det er en gammel tråd, men jeg har lige siddet og læst den igennem og jeg har et lignende problem. Nu sidder mit gear fast i bakgear, og det virker til at der gået ren kage i gearet.
Fandt I nogensinde en løsning på jeres problem?
Og kan man afmontere gearet(dv10) uden at skulle have hele motoren op?
Håber på svar, enten fra nogle fra denne tråd eller fra andre med indsigt i sagerne.

Jo mere man ved, desto mere tvivler man.

Hej problem kolleger

Har en Buch 20 HK m SF 6 gear som sidder fast i både frem og bak, kan kun med besvær få den ud ved at bruge en rørtang på gear flangen samtidig med at påvirke gear vælgeren.

Der er gear olie på kan jeg lugte, skal der alm motorolie på? 

Marinemekker Michael siger justerings skruer på siden 2x10 mm skal de ud eller ind, og skal justeringen foregå i gear? 

Efter at ha sejlet ca 2 SM hjem til havn i bak, valgte vi at sætte den i frem og pille kablet af resten af sæsonen 

Håber der er lidt gode råd her på sitet

Mvh Søren Brandmand

Søren brandmand

Hej igen

Har i dag skiftet olien på gearkassen med alm 10/40 syntetisk.

Nu virker den igen 😂

God vind Søren Brandmand

PS det er en zf 6 kasse.

Søren brandmand
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis