The af hyld?

Vi er ved at nedlægge en masse hyld :twisted: Og samtidig laver jeg en masse hyldeblomstdrik.

Kan man også lave the af skærmene? Hvordan?
Vi er ved at nedlægge en masse hyld :twisted: Og... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen

Nå ja - det gik lidt hurtigt med de der hyldeblomster boller...

Jeg skrev at man tog et par hyldeblomster..... Det bliver nok et pillearbejde :lol:

Jeg mente at man tager blomsterne fra et par hyldeblomster skærme :!:

Godt det snart er Weekend...

Arbejde tager egentlig meget af ens fritid

hejho
Hold da k... :twisted: hvor det går....

Nu vil jeg ud i luften
:lol: :lol: :lol:

Godt det er week-end hva'

Smagte de godt i.f.t. alm. boller?
Hej Anders.

Nej den dag al hylden er nedlagt er den anden torsdag i uge 55 :lol: Vi har masser og atter masser af selvsået hyld - og ellers ved jeg, hvor jeg også kan hente.

Skærmene er nu stort set ved at være blevet til små grønne bær rundt omkring. Men med alle jeres gode input har jeg en ordentlig masse at gå i krig med til næste midsommer biggrin

Theen er også færdig. Løgnettet var super til at tørre en pæn mængde i. Smagen er særpræget og jeg sidder med en fornemmelse af, at hylden bør gå i spænd med et eller andet andet tørret - ved bare endnu ikke hvad :?:

Bærrene, der overlever hyldemasakren skal koges til saft sammen med Belle de Boscoop æbler, når vi når høst. Jeg har endnu ikke glemt den forunderlige indflydelse på vinterens gyser af en influenza http://www.lav-det-selv.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=7854&highlight=influenza

Tak til jer alle for alle de gode ideer i denne tråd!
Annonce
Ja i år skal jeg ikke lave the - men måske jeg skulle se at få prøvet de friturestegte...
Hej Zep,

Jeg har lige skrevet det i et andet indlæg, men det tåler en gentagelse:

Prøv hylde the af friske hyldeblomster. Læg en del af en blomsterskærm i et thekrus. Hæld kogende vand over. Lad det trække 5 -10 minutter.
Det smager godt.

Mvh Luffe.
Ja jeg nåede at se det lige inden TV-avisen. Så jeg har en dugrisk mening - det smager dejligt med de friske blomster biggrin
Så er det sørme Hyldeblomsttid igen - tidligt i år!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis