Er det lovligt uden stillads.

På vej til arbejde ser jeg en del byggeri (kan ikke undre nogen at dette fenomen kun iagttages på landet).
Jeg undres dog nogen gange. Flere gange har jeg set folk der har 1 1/2 plans huse lægge (ligge) nyt tegltag, bare med en stige til tagfod. Ingen stillads eller andet beskyttelse.
Må man det ?.

Det irriterer mig at mine skattekroner skal gå til sådan nogle idioter, hvis de skvatter ned.
Ville i melde det ?. Det er da ærgelige penge til bøder, men det irriterer mig.

Jeg ville da selv ikke undvære mit HAKI (solgt igen da jeg var færdig) da jeg selv lagde nyt tag.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
På vej til arbejde ser jeg en del byggeri (kan... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skal vi ikke også tage ansvaret selv for hvad vi gør? For børn er det ofte tilfældet med unge forældre, mens ældre konstant kan se faren ved en handling, fordi de selv har prøvet at leve faren ud, og altså overlevet den.

Alle skal afprøve grænser - og det tror jeg vi har godt af. Vi mennesker plejer at lære, at en varm plade på komfuret gør av, og det er ofte nemmere for hukommelsen, end at far og mor har sagt det 100 gange.

Hvis en klatrer på stiger er det vel hans problem, medmindre han ikke kender faren, men at vi skulle melde hinanden er dog langt fra LDS-ånden. Tænk på alle de spørgsmål om el der er her. Vi kunne jo ikke lave andet. Skal samfundet overtage den enkeltes ansvar over for sig selv? Men er det nogen der ikke ved der er fare på fære, så ville jeg nok gribe ind, men mest ved at tale med vedkommende.

Ups - er vi ovre i det politiske nu? Jeg er ikke så god til at vide hvornår det er holdninger og hvornår det er politik. For mig er det kun holdning.

Mvh. JørgenE
Hej JørgenE smile

Vi bliver allerede overvåget mere end du aner, har du aldrig tænkt over hvorfor du kan se hvilken sender din Mobil Tlf er i kontakt med. :twisted:

Jeg har engang spurgt en TDC medarbejder hvorfor jeg kunne se sender navnet !
Svaret var at det fra starten heller ikke var meningen at kunden skulle kunne se det, det er for at TDC kan se hvilke sendere vi bruger.
Tænk lige over det næste gang du bruger din mob. Tlf.

V.h Håndværkeren smile
@Håndværkeren, nu har positions oplysningerne jo også hjulpet ifb. med kriminalitet, forsvundne mennesker osv. osv., hvem tvinger egentlig dig til at bruge det lort. (redigeret, de der mousepads på IBM bærbare er noget skod, kun for folk uden tommelfingre, man sletter nemt halvdelen med tommefingeren, dette uden at man opdager det....).

@JørgenE, jeg syntes ikke man kan tale om LDS ånd mht. at skide på sikkerheden på den måde. Men du kan sikket komme med nogle gode eksempler på nogle ting. Jeg har da sikkert også svaret på nogle ting som efterfølgende bliver udført, dette ulovligt, men jeg vil da endnu mere skrive i mine indlæg at det er fagmand arbejde. Men tænker jeg tilbage, så har jeg da også "been living on the edge", rodet i fjernsyn siden jeg var 8 år. Skruet og kørt på knallerter siden jeg var 9. Lavet nytårs krudt og bomber der sikkert kunne fjerne alle ruderne i det nye operahus osv. osv. Men alting har været i dumhed pga. alder. Som der står her inde så tænker man mere over sine dumheder når man er blevet forsørger. Men jeg tænker også at ham der fjolset kunne jo købe et godt men brugt stillads, og sælge det igen men meget lille tab, meget mindre en hvad et vil koste at leje, og i hans højde er det lovligt at sætte op endnu.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Enig - men læg mærke til, at vi to også har fået lov til at leve farene igennem, så er det meget nemmere at se dumhederne som ældre. Og hos mig har der været rigtigt mange - fyrværkeri, motocross, knallerter, biler, sikkerhed på et tag, træer!, vand osv.

Mvh. JørgenE
Citat fra "PeterR"

@Håndværkeren, nu har oplysningerne jo også hjulpet ifb. med kriminalitet, forsvundne mennesker osv. osv., hvem tvinger egentlig dig til at bruge det lort. (redigeret de der mousepads er noget skod, kun for folk uden tommelfingre).

Tjah ! Nu blev jeg forviret, og fatter ikke en klap. :oops:

Det jeg ville frem til var blot at konstatere at vi bliver tjekket mere end vi egentlig regner med.
Jeg har altid min Mob. med når jeg er uder at kører MC men den er slukket, for jeg villle ikke kunne hører den aligevel p.g.a. motor-musikken. biggrin biggrin
For mig handler det blot om at jeg en gang har prøvet at stå laaaaangt ude på bøhlandet med et meget dumt problem (ingen tændning )
Pisse koldt regnvejr og meget langt til en Tlf.
Derfor har jeg en Mobil

V.h Håndværkeren smile
Annonce
Ja, se så selv, pludselig kollapser du af kulde, og så kan du spores hen til den skov hvor du har lagt dig til at sove. Eller noget i den retning.
Nå jeg vil ikke vade i det mere, hr. "biker".

MVH XS650 ejer.

Det med musen, så skulle du se indlægget inden jeg brugte "ændre" funktionen. Den her ibm har både en Pad og en Clitoris mus (kalder vi den i IT branchen), og man kan ikke slå padden fra æv.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Men jeg tænker også at ham der fjolset kunne jo købe et godt men brugt stillads, og sælge det igen men meget lille tab, meget mindre en hvad et vil koste at leje, og i hans højde er det lovligt at sætte op endnu.


Så ville det da være bedre at standse op og fortælle ham det. Det tager ikke længere tid end at anmelde ham, han bliver klogere af det, og din samvittighed bliver renset. Det er selvfølgelig langt fra sikkert, at han følger rådet, men så må han da selv om det!

Så længe han ikke udsætter andre end sig selv for fare må det være hans sag. Jeg kan heller ikke hidse mig op over folk, der kører uden sele (så længe de ikke sidder på bagsædet bag mig!), men dem, der ikke spænder deres børn fast, de skulle have nogle baaank, for barnet er ikke i stand til at indse det farlige i ikke at være spændt fast, og så er det et andet menneskes liv, man spiller russisk roulette med :evil:
Enig ThomP, jeg starter lige et nyt emne om det, det er nemlig også noget jeg har undret mig over.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Nå, nu efter der er lægtet, lavet ny skorsten, og der er gjort klar til at putte tagsten på, så står der saksuseme et stillads, underligt de ikke starter med det.

End of story

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis