Trægulv på beton på krybekælder

Jeg ved godt der er skrevet en del tidligere om dette emne, men der er noget jeg ikke har helt styr på.

Prjektet går ud på at lægge vandbåren gulvvarme på et gulv ovenover en ca. 40 cm krybekælder. Øverst var ide'en at genbrug trægulvet.

Den første idé var at lade strøerne sidde og isolerer mellem dem (jeg ved ikke hovr høje de er).

Den anden idé var at lægge kapilarbrydende lag på jorden, derefter 250 mm rockwool, varmeslanger, dampspærre og gulv til sidst. I denne ville jeg beholde størerne så jeg havde noget at sætte gulvbrædderne fast i.

Den tredie idé (som jeg efterhånden tror mest på) er at fjerne strørerne, lægge kapilar lag, 250 polysyren, ameringsnet og montere varmeslanger på dette net som kommer til at ligge i midten af et 10 cm betonlag.

Hvordan er det med varmefordelingen i beton (den skulle være god), men hvad når der skal trægulv oven på ? Skal jeg bruge varmefordelingsplader ?

Jeg tænke også. Hvordan er det lige at stå med et 50 m2 gulv og en betonkanon udenfor - han hælder det jo "bare" ind og så skal jeg nå at gøre det plant ? og hvordan sikre jeg at det bliver plant og den rette højde - og hvor "står" man henne (laver man gangbro eller ling.) man kan jo ikke nå over det hele.

Når jeg så har det færdige rå betongulv og skal have gulvbrædder på, hvad gør jeg så ? Skal der sættes nogle stører på tværs (skrues ned i betonen) som gulvet sømmes på på. Hvordan undgår man så lige ikke at bore ned i sin varmerør :shock: ?

Ellers var gulvplane at fæse den gamle brædder til et skibsplankegulv, hvis jeg kan finde noget gummiliste. Men der vil være mulighed for at skrue gulvet fast, inden gummilisten.

Det her er sikkert nogle der har prøvet før - hvad er jeres erfaringer.

/jan

Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Ingen varmefordelingsplader, det er ikke nødvendigt, har selv trægulv på beton.

Trægulve på beton skal ikke gøres fast i betonen, men lægges svømmende på en foam med fugtspærre. Alt efter typen af gulv, kan det være det skal limes, hvis det altså ikke er et af de "smarte", som ikke skal.

Det med betonen og fordeling kender jeg ikke til, da jeg havde murer på den opgave, og jeg var ikke hjemme, da det blev lavet.

Carsten.
Tak for svaret Carsten. Men kan man lægge de gamle planker overpå foam ? tænker lidt, hvordan kommer de til at sidde godt sammen hvis man ikke bruger søm eller skruer. Jeg går så ud fra at de skal limies, men vil de så ikke give sig ?

/jan

Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis