Støbning af cementgulv

Hejsa ! :?
Jeg har prøvet at støbe et cementgulv i min kælder men det er ikke blevet særligt lige ! Jeg prøvede at trække det med et brædt men var ikke så nemt endda. Hvad gør jeg lige for at rette op på de folder der er kommet ? Det er blevet lagt for 12 timer siden...

vay
Hejsa ! :? Jeg har prøvet at støbe et cementgulv... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Idéerne vælter jo frem biggrin og jeg bliver klogere...

Min "bekrymring" går på, at når betonkanon kommer og det vælter ind med beton og så har man jo travlt...

Der skal som nævnt armering og gulvvarme. Gulvet skal i sidderne have en kant flamingo.

Kunne godt forestille mig at det med lederne kunne være smart. Det største rum er 6*7m, ville så støbe 4 ledere så der ca. er 1,5-2 m imellem. Når de så kommer med betonen sørger jeg for at der kun fyldes op til lederne, og jævner det så godt jeg kan. Og det lyder som en rigtigt god idé det med tagrenden. Alt efter hvordan det kommer til at se ud, kan jeg eventuelt give et tyndt lag selvnivilleren mørtel.

Jeg tænkte om jeg kunne støbe lederne med at lægge nogle små beton fliser (10 cm høj) på højkant i "hullerne" i armeringsjernene. Derefter sætte et ca 5 cm brædt på hver side af "fliserne" spændt fast med nogle skruetvinger, så har jeg noget at rette af efter.

Lyder dette helt hen i vejret (som jo ellers er ret godt) biggrin

/Jan

Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
Tagrendekonstruktionen er som en alm. svaber, ca. 1 meter i bredden. Efter gennemtrampning (vibrering) er dette den endelige overflade, det kræver lidt snilde at få det helt jævnt. Så ledere er en god hjælp. Måske kunne man bruge en stang pvc rør til at glitte med oven på lederne når betonen er trukket af i niveau.

Vedhæfter billede af betongulv kun glittet med tagrenderør.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også