Lift til havetraktor arb 2 29-06-2005 08:16 Hej Er der nogen der har en let måde eller måske kender til noget billigt udstyr, som gør at man kan få løftet/tippet sin havetraktor og derved lettere kan udskifte knive og rengøre skjoldet? 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
njord 6397 7120 29-06-2005 09:17 Der findes nogle ramper man kan køre sin bil op på. Her kører man typisk forenden op på ramperne. Men enten kan ramperne forlænges eller du kan evt køre forhjul og baghjul op på hver sin rampe for på den måde at vippe traktoren. Hvis det kun er rengørringen kan det løses med et rørstykke og en vinkel der afsluttes i en dyse. Men dette kan du spule klippeskærmen mens traktoren står på jorden, og græsset vi skylles af og ligge rimeligt kontroleret under maskinen. hvis du vipper vil de sprøjte lidt mere ud over det hele. Men det er også nemmere at se om den er ren!!! Ramperne kan købes i an autoudstyrsbutik, eller du kan selv svejse dem op af stål profiler. Eller evt lave dem i træ. MVH Njord
HansW 902 29-06-2005 11:05 Der fås også en lille lift, der er beregnet til motorcykler. Måske den kan bruges. Om ikke andet, så til inspiration. Opbygningen af en sakselift er jo ret enkel. f.eks.: http://www.spangkilde.dk/easylift/default2.htm Er det godt?Eller er det bare godt nok?
peter m 148 29-06-2005 13:08 Hej, Jeg har brugt følgende metoder til vores havetraktor. For at komme ind til knivene kører jeg simpelthen bare traktoren op på 4 store træklodser lavet at sammenskruede 10x10 cm stolper. Så er det en nem sag at komme ind til knivene nedenfra og skrue dem af. Når blot maskinen et bremset, er det en meget nem og sikker metode. Mht til rengøring har jeg monteret en anordning hvor du bare kobler vandslangen på, tænder for vandet og starter kniven. Så er maskinen ren efter 30-60 sekunder. Jeg har boret et hul i skjoldet lige udenfor knivens rækkevidde. Under skjoldet sider der en studs, som faktisk er sådan et 45 graders rørsamling til en radiator. Der er så skruet sammen omkring skjoldet med en passende hult gevindstykke, der så øverst er påmonteret et 10 cm. kraftig vandslange med afsluttende Gardena samling. Så er det bare at koble vandslangen til efter brug. Jeg har ikke helt styr på de enkelte deles navne, men nu har det fungeret i mere end 5 år uden et eneste problem og uden rust i skjoldet. Har du brug for billede må du sige til. Peter
arb Trådstarter 2 29-06-2005 13:36 Hej Peter m Det lyder til at være en god løsning mht rensningen. Det med at køre op på en rampe bruger jeg allerede. Der kunne jeg tænke mig en anden løsning. Har engang set en smart anordning på nettet. Det var en høj donkraft-agtig sag, som løftede traktoren i det ene baghjul. Altså tippede den. Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde den igen. Nogen der ved noget om hvor jeg finder den+
Kskov 2 5620 21-10-2013 04:33 Hej. Jeg har her i foråret købt en lift til at hæve havetraktor op i forhjul. Så det til at vaskes klippeskjold m.m. Der fås os Arb bænk til at løfte alm Plæneklipper op. Den hedder mojack pro er af og til, tilbud ved Grene Agro for hele sættet. Se video på youtube søg på mojack pro . Annonce
Kskov 2 5620 21-10-2013 13:26 Så først det var et gammelt opslag bagefter, men dem der så søger efter det kan jo så se det nu. Er jo tit man lige søger et eller andet. Så svar og spørgsmål kan jo altid bruges til hvad man lige går og roder med ;-)