USB til seriel.

Nu er jeg ved at være godt træt af det.

Jeg ønsker at benytte en bærbar pc til at håndtere navigations oziexplore sammen med min GPS.

Købte en ny pc, men det er ikke muligt af få en med seriel indgang mere. Købte så en "Sandberg" USB til seriel adaptor. Åh, -hvor har jeg bøvlet med den!!! :evil: Pcén kan godt se positionen og plotte, men når jeg vil op/downloade ruter/waypoint,m får jeg besked på at GPSén ikke er intaliceret, og pcén lukker ned :shock:

Opsætningen er nøjagtig det samme som jeg har på min stationere pc, og der fungere det :shock:

Hva´f..... gør jeg :?:
Har snart en helt ny bærbar til salg :x

Håber der en noén dek han hjælpe mig.
Hilsen Lyngs

DK-Miljø
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lyngs

Det giver som regel altid bøvl at konvertere seriel til usb, men har du kontrolleret at du benytter de nyeste drivere? Se evt. produktets hjemmeside for drivere.

Ellers kan jeg fortælle, at man stadigvæk kan få bærbare med serielport. De er bare lidt dyrere end dem uden og bliver sikkert udfaset med tiden.

God fornøjelse.
Citat fra kla

Ellers kan jeg fortælle, at man stadigvæk kan få bærbare med serielport. De er bare lidt dyrere end dem uden og bliver sikkert udfaset med tiden.


Mig bekendt er der rigtig meget industrielt isenkram, der kommunikerer via serielt interface, så mon ikke det overlever et godt stykke tid endnu?

Lyngs: Har du undersøgt, om der findes en docking station til din bærbare (ikke en universal USB docking station, der jo nok ikke er bedre end din nuværende adapter, men en "rigtig" docking station, der er lavet til den pågældende pc).
Citat fra ThomP

Mig bekendt er der rigtig meget industrielt isenkram, der kommunikerer via serielt interface, så mon ikke det overlever et godt stykke tid endnu?


Det er sandt - men som jeg siger skal du nok ikke forvente at der går mange år før industrielle applikationer (som så mange andre) overfører data via usb-protokollen i stedet for den serielle. smile
Holdt stop stands.....

Ikke fordi jeg kan komme med så meget hjælp, men der er lige nogle ting vi skal have på plads.

USB er seriel.

Når i siger seriel så er der RS232 eller RS485. PC'er bruger RS232.

Når man sætter en converter på pcen, så er det en USB til RS232.

Der bør/skal ikke være nogle problemer i at køre fra USB til RS232 hvis man har den rigtige boks, jeg har selv en på arbejdte.
Når man sætter en converter på pcen, så er det en USB til RS232.


Ja, men serielport er så indgroet et begreb, så jeg tror alle ved, hvad der menes med det smile

Der bør/skal ikke være nogle problemer i at køre fra USB til RS232 hvis man har den rigtige boks, jeg har selv en på arbejdte.


Der findes jo altså masser af eksempler på, at ting, der virker fint i én sammenhæng, ikke virker i andre sammenhænge, specielt, når der er omformere involveret! Og selv om der her er tale om to serielle interfaces, så er det jo ikke samme kommunikationsstandard, der benyttes, så der er masser af plads til fejl i konverteringen!

Lyngs: Har du prøvet at ringe/skrive til Sandbergs support-hotline?

Ring eller skriv til Sandberg Hotline for at få hjælp til brugen af dit Sandberg produkt.

Tlf.: 70 26 35 00
E-mail: [email protected]

Telefontid:
Mandag-Fredag 09.00 - 21.00
Lørdag 10.00 - 16.00
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis