Opsætning og rep. af Etanittag

Hejsa

Jeg er ved at bygge et 25m2 stort Kolonihavehus og har fået en stak etanitplader foræret, nu er de rengjorte og malede og så er det jeg kommer i tvivl om hvordan de lige skal sættes op.... :?

Jeg vil også gerne vide om det er muligt at fylde de gamle skruehuller ud med et eller andet og så lave nye huller der hvor det nu passer med mine spær, ellers skal jeg jo igang med det helt store pudslespil... cry

Sette som bygger i Kolonihaven...

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen det kan næsten ikke være lettere....
Du starter for neden, laver udlæg så det passer med den (allerede monterede?) tagrende og arbejder dig stille og roligt opad. 5 cm overlæg bør der være. Find evt. lægningsvejledning på dansketernit.dk

Hullerne borer du, så det passer med lægterne - lav en skabelon og bor for nede på jorden.

Du kan fulde hullerne med Borup tagtætningsmasse eller kemisk cement (har brugt begge dele med godt resultat) - og det lille hul betyder alligevel ikke alverden, idet det sidder på toppen af bølgen - så det er faktisk kun direkte hits, der kommer ind.
Var måske smartere at have gjort, inden du malede dem ;-)

Mvh.

Jan R.
Har ikke sat tagrenden op endnu... Tak for hjælpen, jeg vil straks i morgen forsøge mig med at få fyldt hullerne, var nok smartere at have gjort det først :oops: , nå men al begyndelse er svær!!!

Sette som bygger i Kolonihaven...

Lav nu endelig lidt mere overlæg end 5 cm gerne mellem 12 og 15 hvis det er muligt.

Mvh. Carsten.
Tak for hjælpen, selvfølgelig har jeg ikke fået gjort noget ved det endnu, men der ligger en seddel i min lomme hvor der står Borup tagtætningsmasse eller kemisk cement på så en dag når jeg nok ned til byggemarkedet. Tilgengæld kom min fader forbi og hjalp med at lave nogle fine vinduesrammer så nu er det da på plads....

Sette som bygger i Kolonihaven...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også