Oppudsning af Lecavæg.

Når man skal pudse en væg, findes der så et produkt i stil med betonleder som til gulvstøbning. Altså nogle små "lister" man lader side i pudset?

Eller er der en anden overkommelig metode?

Er der i øvrigt nogle faldgrupper ved at pudse lecasten? Umideltbart skulle man tro at vedheftningen er god på Leca.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Vedhæftningrn på leca med mørtel er helt kanon, og nemt at pudse på.
Jeg ved ikke om der er et særligt system til afretning af væggen som du beskriver det, men du kan godt slå nogle tynde 5mm lister på væggen som du så retter mørtelen af på bagefter. Du behøver ikke lade dem sidde, men fjern dem efter nogle timer og fyld rummet fra listen op igen med mørtel og puds efter.
Jeg havde en murer til at hjælpe mig med at pudse hvor jeg trak mørtel på og han pudsede. Han brugte bare en rettestok i "fri" hånd, men det kræver vist man aldrig har lavet andet.
cry
Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Citat fra Storm

Super hurtigt brugbart svar!! TAK for det! biggrin


-Lyder som om du allerede er færdig- biggrin biggrin

Hvis ikke, så kunne du jo også spare "bøvlet" med opsætning af lister.
Og så bare lave - ledere- afrettet pudsmørtel i lod, i ca 10 cm bredde pr ca 1-2 meter.
Når du så påbegynder pudsen, skal du "bare" -stokke-
Rette mørtlen med en -lodstok-, bare i vandret plan.
Fylde -lunkerne- hullerne i mørtelen efter afretning.
Rette igen indtil fladen er hel og uden fordybninger.
-Så pudser du- :wink:

-Hvis du vil være rigtig "proff", kaster du lige hele overfladen ud i sand/cement 3dele sand til 1del cement - i en tynd vælling- 1 døgn før du pudser. Giver en ens sugende overflade, det bliver Lettere at pudse, og pudsen slipper aldrig blokkene igen,
-undtaget er brug af hammer og mejsel.- biggrin

Held og lykke

retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Enig med Retro04...Udkast er en virkelig god idé inden man pudser!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis