Kender du det?

Præ-senil - sådan angriber sygdommen:

Bestemmer mig for at vaske bilen, begynder at gå mod døren
og får øje på posten, som ligger på bordet.

Alt i orden: jeg skal vaske bil.

Men først kan jeg da lige se efter hvem der har skrevet til mig.

Lægger nøglerne på skrivebordet, smider reklamer og
lignende ud og lægger mærke til at skraldespanden er fuld.

O.K., jeg lægger regninger og fakturaer fra mig på skrivebordet for at tømme skraldespanden.

Men nu hvor jeg har åbnet skuffen i skrivebordet for at
lægge regningerne fra mig, kan jeg jo benytte anledningen til at skrive et
par checks til at betale regningerne med.



Hvor er mit checkhæfte?

Ups!!, Kun en check tilbage. Det andet hæfte er i den anden skuffe.

Aha! På skrivebordet står den juice som jeg var i gang med at drikke.

Jeg skal lede efter checkene.

Men først bør jeg fjerne juicen fra skrivebordet.

Endnu bedre, jeg sætter den i køleskabet så den bliver kold igen.

Jeg går mod køkkenet og ser at planterne trænger til vand.

Sætter glasset fra mig på køkkenbordet og... Hej!! Der er mine briller!!

Jeg har ledt efter dem hele dagen!

Det er bedst at jeg lægger dem et smart sted først...

Fylder en kande med vand og går i retning af mine tørstige planter.

Aaaagggghhh! Nogen har lagt fjernbetjeningen i køkkenet!

Jeg var ved at blive gal da jeg ledte efter den for at se TV.

Det er bedst jeg lægger den ind i stuen hvor den hører hjemme ....

"Kaster" lidt vand på planterne

(og lidt på gulvet, som jeg lige vasker nu jeg er i gang)

Smider fjernbetjeningen i lænestolen og går mod døren,

mens jeg prøver at komme i tanker om hvad det var

jeg ville til at begynde med........



Ved dagens slutning er bilen stadig lige beskidt,

regningerne er stadig ikke betalt,

juicen står på køkkenbordet,

planterne har fået alt for lidt vand til at de kan overleve,

checkhæftet har stadig kun en check tilbage

og jeg kan ikke finde bilnøglerne.....



Da jeg opdagede at jeg ikke havde fået gjort noget i løbet af dagen, blev
jeg virkelig forbavset. Jeg ved at jeg havde en meget travl dag!!

At blive præsenil er noget meget alvorligt.

Det er nok bedst at jeg læser lidt om tilstanden på internettet.



Men først skal jeg bare lige checke om jeg har fået nogle mails.......

Er du også præsenil??

Vær sød at sende en kopi af denne mail til alle dem du kender for.......



JEG KAN IKKE HUSKE HVEM JEG HAR SENDT DEN TIL !! :o)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat:

Har du i øvrigt lagt mærke til, at en del af fornøjelsen ved at lede efter noget er, at man altid finder noget andet end det, man leder efter.

Citat slut.

Og er det ikke noget væsentligt der skal gøres, kan jeg sagtens gøre som dig.
I går ville jeg tilslutte computeren til mit musikanlæg. Fandt en ledning der ikke passede, men som så virkede til videokameraet. Tænkte jeg ville flytte nogle optagelser over, så jeg fik et bånd ledigt, men begyndte at se hvad der var på båndet - blev grebet af det, Zappede på fjernsynet samtidigt og så så filmen "Missisipi Burning" fra tv, som jeg har set adskillige gange, men som fortsat giver den fornemmelse af uhygge med en Hackmann i en glansrolle.

Summa sumarum. Intet fik jeg gjort, men jeg nød aftenen og følte jeg havde gjort lige hvad jeg havde lyst til, og det er jo også en nydelse.

Jeg sluttede så af med at høre musik fra CD'erne mens jeg alene dansede, som jeg aldrig ville gøre, hvis der var andre tilstede. Mums for en aften.

Mvh. JørgenE
Hej Zephirine!

-Nu siges det jo, at mænd kun kan have en ting i hovedet af gangen.-

Så præ-, Nej vi opdager ikke en sk.. før.........
-Hvad var det nu jeg kom fra.- :roll:

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Sludder og vrøvl. Præsenilitet= konstant glæde, for man aner ikke, at man skulle have dårlig samvittighed over at man ikke fik lavet sin kones LDS-projekter, som man ikke gider lave. At ens egne så også smutter gør jo ikke noget, når man ikke kan huske dem smile

Dårlig samvittighed er noget af det værste vi har her i den øverste del af jordkuglen. De kender ikke til den på den sydlige og er derfor meget mere lykkelige - tror jeg :wink: Min tidligere partner, som gik på pension nævnte netop dårlig samvittighed som noget af det bedste han havde mistet da han gik på pension, og jeg tror ham. For selvom jeg ikke har travlt en dag på arbejde, har jeg konstant dårlig samvittighed til kl. 17 når jeg bliver hjemme og sover dårligere, for så at se, at jeg heller ikke har så meget at lave næste dag. Vores arbejde kører meget i perioder, så hvorfor ved jeg ikke mht. samvittigheden, for det er vel ikke 8 timer der burde være afgørende, men at man når det man skal, så det må være normen i samfundet der spiller ind :?:

Mvh. JørgenE
Citat fra JørgenE

Dårlig samvittighed er noget af det værste vi har her i den øverste del af jordkuglen. De kender ikke til den på den sydlige og er derfor meget mere lykkelige - tror jeg :wink:


-Hvor har du ret-

Kunne også sagtens nikke genkendende til, endnu et, af Zephirines meget tankevækkende indlæg.
Vi lever i en tid, hvor vi partout skal nå det hele. - inden vi dør af stress - eller snarere,
af dårlig samvittighed over det vi ikke nåede.
Forskellen på et lykkeligt og knap så lykkeligt liv, må bla. være at kunne glæde sig over det man fik nået og ikke udelukkende irriterer sig over det man ikke lige nåede.
Nu ved jeg ikke om man kan generalisere og regionsbestemme samvittighed. Vel har folk sydpå en anderledes måde at håndtere tingene på. Men om de er mere lykkelige af den grund, vil jeg lade være usagt.
Et er sikkert, hovedparten er hamrende ligeglade med om renten er 3-4 eller 5%, om lånet kan konverteres eller om naboens hus/hytte eller køretøj er flottere end ens eget.
Livet leves mens det skal leves, -nemlig i nuet-.
Livet et generelt alt alt for kort til at leve med ubegrundet dårlig samvittighed.
Har svært ved at se at tingene ændres ved pensionering eller erhvervsskift, hovedet følger jo med.
Positiv stress og begrundet dårlig samvittighed er håndterbare størrelser, som hvis de håndteres korrekt, giver livskvalitet.
Det er da "træls" at leve livet for så til sidst at opdage at man ikke nåede det.
- Om det er det der gør os senile eller præ/ konstant glade, ja- hvem ved.-

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Annonce
Det er da bl.a. derfor min tilbygning først er ved at være færdig her godt og vel 1½ år efter opstart. Det måtte ikke gå ud over børnene, det skulle i hvertfald være minimalt, de har jo ikke valgt det, og vores sociale liv skulle heller ikke lide nævneværdigt under det. Ting ta'r tid, og ting må ta' den tid ting ta'r biggrin :wink:
Jeg har ofte Poul Friis med på ferie - særligt sommerferien. Det er selvsagt ikke Friis selv, men hans ord i "MED ANDRE ØJNE - LOMMEPHILOSOPHIE".

Poul Friis er et af de mest forunderligt dybe og favnende mennesker, jeg kender til.

Har man de mindste antydninger af ikke at slå til, altså stress, så er disse Skippergade-krøniker (næst efter havearbejde :wink: ) noget af det mest helsebringende. Og er man ikke stresset, så tager man heller ikke skade af at fortabe sig i en anden verden af ord og meninger om livet og verden med glimt i øjet.

Et lille citat fra "Arbejdet ælder" (side 45):

"Den kristne kulturbaggrund har een gang for alle defineret arbejde som en vederstyggelighed. En straf, vi har fået, fordi vi ikke kunne holde os fra et frugttræ i tidernes morgen. Så fri mig for paroler om retten til arbejde og arbejdets velsignelse og den slags. Hver dag, vi går på arbejde, fortsætter vi blot afsoningen af dommen, vi fik for syndefaldet."

God sommer!
"gnæk gnæk" godt man ikke SKAL arbejde og ingen dårlig samvittighed har :lol: :lol:

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis