Bekæmpelse af Iberisk Skovsnegl

Jvf. den gamle tråd http://www.lav-det-selv.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=6289&highlight=&sid=06712111fd5c4a9f0682d8339d91dda0 og andre brudstykker rundt omkring på LDS - og nettet iø, er vi nu nogle stykker, der har afprøvet en del ideer for bekæmpelse af Iberisk Skovsnegl. Derfor må det nu være tid for en slags opsamling af konkrete erfaringer.

1) Hvilken bekæmpelse har tilsyneladende virket allerbedst.

2) Hvilken bekæmpelse har tilsyneladende været spild af tid.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1) Ferramol

2) Meget stærk kaffe
:lol: Næh det skal du netop ikke Henrik - de står under 2) :lol:

Før Ferramolens tid i min have fulgte jeg mange alternative bekæmpelsesforsøg. Jeg har ikke længere linket, men kaffeforsøget var udenlandsk og kaffen skulle frastøde bæsterne. Men mine snegle havde vist ikke læst samme link...
Helt klart ferramol! Vores have er for første gang længe sneglefri. Men.... det ser ud til, at bæsterne de sidste par år har fundet et mere naturligt niveau i omegnen (mod tidligere års voldsomme overbefolkning).

Tror det er en naturlig kombination af vejret samt stigningen i naturlige fjender (hvortil jeg og min Ferramol-pose hører) :wink:

Mvh.

Jan R.
Hej med jer

Jeg har ikke prøvet andet end Ferramol - og det har virket. Faktisk så godt, at vi nu sjældent ser dem.

Vores problem består fremadrettet i, at vore nabogrunde ikke ligefrem ligner et haveprogram :-(

Så den står nok på Ferramol i mange år endnu...

Mvh
KJ
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hej med jer!

Jeg har fosøgt med med en del efterhånden, salt der virker, men griser, saltvand der IKKE virker, og der tiltrods for at der nærmest ingen vand var i sprayflasken, de små sataner lå bare der og så døde ud og når jeg så vendet ryggen til sneg de sig ud af deres slimhylster og gnaskede viddere, men nu tror jeg at jeg har fundet de vises sten, det er hårdt arbejde men mine naboer er so far med på den, salmiak spiritus i en 50-50 blanding med vand, der har virket indtil nu og de tørre ind til harelort uden slimegris!!! :lol: biggrin

Sette som bygger i Kolonihaven...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis