Hej
Jeg er ejer af en Ford Fiesta 1,25 flair fra 96 som jeg har nogle problemer med, problemerne udarter sig i at bilen når den bliver kørt i omdrejningsområdet 2500 - 3500 omd/min, laver nogle kraftige ryk, rykkene minder om dem der forekommer vis man eksempelvis kører 50 km i timen i 5 gear og trykker speederen i bund i sin bil.
Der var en utæthed i flex-røret som er en del af udstødningen og det har jeg så skiftet så udstødningen er 100% tæt, da jeg mente at en utæthed ville ændre trykket og dermed få langda måleren i katalysatoren til at give forkert signal men dette har desværre ikke hjulpet.
Jeg kan så forestille mig at det enten er langda måleren eller selve katalysatoren der er problemet. Men jeg har siden hen fået kendskab til 2 personer der har samme bil fra samme årgang med samme problem der har fået katalysator, måler og udstødning skiftet uden at problemet er blevet løst.
Er der nogen der har erfaring fra lignende eller en ide til hvad det ellers kunne være evt. et kabel eller noget elektronisk ???
Det skal lige siges at jeg har fået skiftet motor på bilen lige inden problemerne begyndte efter et olieskift hos ford hvor de tilsyneladene har hældt olien af og derefter tændt motoren så motoren er blevet smadret og herefter nægtet at påtage sig ansvaret for dette :x ...men det vist en hel anden historie..
Håbrer der er nogen derude der kan hjælpe..