Brugt bil til 20.000-30.000kr.

Kort og godt: Hvad ville I gå efter hvis der på "indkøbslisten" stod lille fiks og brugt bil til 20-30.000kr. i fornuftig stand når der ikke er et ret stort kørselsbehov, og at bagsæddet faktisk aldrig bruges ?

Min søster skal ha' udskiftet sin rustne AX 1.1 fra '89 med en anden vogn - måske gulplade bil - eller hvad mener I ?

Thomas
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mitsubishi Colt GLX(I) - en fantastisk vogn der ikke giver problemer og som er billig som rimeligt brugt.

Købt af min kone, min søn og vores nabo's kone, og alle er tilfredse. 3 stk. røde frække vogne med elvinduer, bagrudevisker, varme i sæder, en kraftig motor og en god beliggenhed og økonomi. Jeg snupper gerne hendes fremfor min Camaro. Den er nem at parkere, man har et superoverblik når man bakker og bagsæderne kan lægges ned.

Mvh. JørgenE
Eller en Peugeot 106/Citroen Saxo. De er relativt billige med lidt kilometer på bagen, men de holder relativt godt til det. Og rust er normalt ikke et problem - hvis de er efterbehandlede.
Kan varmt anbefale 1,1 motoren - på trods af kun 60 heste er den frisk, pålidelig og meget økonomisk.

Forvent måske at skifte bremser hele vejen rundt - de er spinkle, men heldigvis meget billige at skifte.

Mvh.

Jan R.
Citat fra Jan R.

Eller en Peugeot 106/Citroen Saxo.

Tak for jeres svar - so far, hvad med en Polo (van) på gule plader, er det noget som kan anbefales, eller er de for dyre, og hvad med støjen i en van ?

Thomas
Polo'er er en fin bil - og van'en larmer ikke særligt meget mere end person-udgaven.
Jeg er selv "inkarneret" VW-kører, men synes Polo'en bliver for gammel sammenlignet med f.x. 106'eren - når man taler samme pris.

Har du overvejet bilauktion? Du kan finde virkeligt fine biler der som en-gros. Og når du taler dette prisniveau, er der virkeligt mange penge at spare.
Hvis I kan strække Jer til måske 40.000, kan man finde meget rigtigt godt og "nyt". Og det kan måske betale sig at investere lidt mere og spare på mekaniker-regningen.

Mvh.

Jan R.
Hej Jørgen,

Jeg må nok gi' mig - checkede priser i aftes og er lidt rystet over, hvor billige de er. Men viser jo igen, at der findes niche-biler, som ingen interesserer sig for - men som kan være et godt køb.

Er de til at reparere på, uden man afleverer sin arm i depositum?

Mvh.

Jan R.
Citat fra JørgenE

Colt GLXI = 115 heste - kom lige igen med de bovlam.

Samme pris og kvalitet efter min mening - men mere behagelige sæder og meget bedre udstyr.


Ja 115 Hk, men nok ved nær de 6000 o/min....... :oops: :oops: :oops:

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis