Klinker med gulvvarme i stedet for parket på strøer

Jeg overvejer at udskifte parketgulvet i et gangareal ud med klinker, og ved samme lejlighed etablere glvvarme.

Nuværende konstruktion er strøer på beton og 22 mm gulv, samlet højde ca. 20 cm. Væggene til den ene side er gips der står på trægulvet - til den anden side er der gasbeton der står på terrændækket.

Ideen er:
Fjerne gulvet ind til væggen
Understøtte denne grundigt
Lukke ind under denne med ??
Så skal der nok noget isolering (måske en damp/radonspærre??)
Rionet
Gulvarmeslanger
beton
og klinker

Spørgsmålet er nu hvordan sikres det at underlaget af isolering bliver stabilt? - Skal der noget mellem eksisterende beton og isolering.

Hvilken og hvor meget isolering

Hvor tykt lag beton og placeringen af slangerne i denne

Hvordan afsluttes mod væg og trægulv med opbygning (der skal fodpaneler mod vægge.)

Hvad har jeg ikke tænkt på? :o Selve gulvvarmen skulle der være styr på, så det en mere selve opbygningen

På forhånd tak

Peter
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
10-12 cm beton.
8-10 cm isolering Polystyren eller mineraluldsstøbebats, sidstnævnte kunne jeg forestille mig ville ligge mere stabilt på det gamle terrændæk end polystyrenen.
10-20 mm kantisolering hele vejen rundt, så du ikke får støbt det hele sammen.
Armeringen lægges direkte på isoleringen eller klodses op med 1 - 2 cm, slangerne bindes til. Hvis armeringen ikke klodses op, kan du når du støber lige gå og hive lidt op i nettet, så der kommer lidt beton ind under.
Sådan er der mange murer der gør (har jeg hørt).

Mht. radonspærre, så kunne du jo lægge plastfolie ud oven på det gamle terrændæk, og så få det ført op ad kanterne, så det kan klemmes fast bag de nye fodpaneler. MEN der kan være mange hensyn at tage her, både i forhold til fugt og damp, korrekt placering af sådan en folie. Så det bud jeg kom med, skal verificeres af en eller anden fugttekniskberegning eller en ing. med denne indsigt.

Håber det kan bruges.
Mvh. Carsten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis