Blåregn

Er der nogen, der kender til Blåregn?

Vi har lavet et espalier, som er sat op vha plantesten (har støbt et u-jern fast i det ene hul). Nu er jeg så lidt i tvivl om, om blåregn kan stå i det ene lille hul? Der er selvfølgelig åbent til den bare jord nedenunder stenen.

Hvis der er nogen, der har en blåregn, de vil af med, vil jeg gerne bytte med husløg og stenbedsplanter. biggrin
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bettevibs!

FØRSTE BETINGELSE, HVOR BOR DU??
Skriv det i din profil, F.eks bare postnummeret,

Mvh Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Hej!

Er der nogen, der har erfaringer med "abernes skræk"?

Der står et kæmpe - og meget smukt - eksemplar i nærheden af vores ejendom, så nu har jeg investeret i en lille plante i håb om, at Sydfyn måske har klimaet til den.

Alle tips modtages med glæde - f.eks. hvordan skal den vinterbeskyttes?

Varme sommerhilsener biggrin

Badusen

Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt
Hej Badusen

Det er altså også en spændende plante! Hvis du bor på sydfyn er der gode chancer for at den kan overleve fordi I har det lidt mildere dernede (misundelse...!). Det der slår de fleste sartere planter ihjel om vinteren er ikke så meget kulde og frost, som pladdervåd jord der får rødderne til at rådne. Samtidig skal den stå et sted hvor der ikke er kolde udtørrende vinde og vigtigst et sted hvor den ikke bliver ramt at de allerførste solstråler. Når solen varmer den op vil den forsøge at trække vand op fra rødderne og hvis de er frosne kan de ikke levere noget næring. Så bliver planten simpelthen kvalt.
Så summa summarum for at lyde lidt gartneragtig: Veldrænet jord, beskyttet voksested, læ og ikke østvendt placering. Du kan med fordel dække jorden med gran men ikke for tæt på stammen og nålene så de rådner. God fornøjelse med den!

hilsen
Geraniumfan
Til dem der er interesseret i at købe frø af bla. Abernes skræk og Blåregn, kan jeg stærkt anbefale www.koebfroe.dk de har et utal af spændende frø af træer og buske til en pris som allle kan være med på, Jeg har selv købt der online et par gange og hver gang har jeg fået frø af super kvalitet og hurtig levering. Bla har jeg nemlig købt frø af Abernes skræk som spirede flittigt, spireprocent på 80 (4 ud af 5).
Jeg syntes at den gode Tjalfemor har en tendens til at foreslå frø fra et bestemt firma hver gang hun skriver. Og hun har ikke meget negativt at sige om dem. Lugter det bare en anelse af reklame?

Blåregn fra frøplanter er meget lang tid om at komme i blomst, og de kan falde meget forskelligt ud. Alle de bøger jeg har læst skriver at man skal købe podede sorter.

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis