Hvor finder jeg special værktøj

Hejsa alle.

Jeg har kastet mig ud i at lege med drejebænk og i den forbindelse mangler jeg noget specialværktøj. Snittapper i stor størrelse ala M33.
Til at lave ind og udvendie gevind i klodser så de kan skries på drejebænken.

Og HSS stålstænger firkantede. til at lave drejejern ud af..

Jeg har søgt på nettet men kan ikke rigtig finde noget nogen steder..

Håber der er nogen der kan hjælpe

Rasmus
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det eneste sted jeg lige kan komme på er lemvig-müller (http://www.lemu.dk/)

Men de vil kun sælge til folk der er moms-registreret. Kender ikke rigtigt nogen steder der vil sælge til almindeligt dødelige.

Jeg ved ikke om det var nogen hjælp?

Grandjean

Mvh Grandjean 

LMG er Lemvig-müller. G'et står sikkert for group, eller noget rolleyes

Mvh Grandjean 

Hvis man har en drejebænk, og ska bruge M33 gevind, så sliber man et gevindstål, indstiller drejebænken, til det rigtige gevind, og så er det "bare" slå gevind cool

Ellers prøv Sanistål, de har alt til drejebænke, også snittapper og bakker i M33. For det meste kan man købe som privat person ved sanistål
Citat fra Samsø

Hvis man har en drejebænk, og ska bruge M33 gevind, så sliber man et gevindstål, indstiller drejebænken, til det rigtige gevind, og så er det "bare" slå gevind cool

Ellers prøv Sanistål, de har alt til drejebænke, også snittapper og bakker i M33. For det meste kan man købe som privat person ved sanistål


Du kan da prøve ved Sanistål, men de plejer nu altså ikke at ville sælge til private, bare det at en privat skal afhente en vare hos dem (købt gennem installatør eller andet) kan være et større problem

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Annonce
En mulighed kan være
http://www.teknanet.com/index.php?cPath=27_28_31_32&page=2
der sælger til private.

De har lidt af hvert til drejebænken, bla. HS Stål du selv kan slibe til.
33 mm gevind tappe/ bakker har jeg dog ikke kunnet finde, mendet er ikke så svært selv at slibe et gevindstål smile

Jeg har dog ikke selv prøvet at handle med dem....

Mvh

Ole M D
jeg har set lidt på det er og de har det er rigtigt.. takker for det.. bare så ærgeligt at deres prisr er så høje... i staterne koster en hss spids til selvslibning ikke meget mere en et par $

Men takker
Du kan evt. prøve at kontakte en maskinfabrik, og høre efter om du kan købe snittapper, toolbits og gevindstål igennem dem, men det er nok lidt dyrere end andre steder, men kvaliteten er os en hel anden så...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis