LODRET SENG / VÆGHÆNGT SENG

Er der nogen som har konstruktionserfaringer / tegninger til hvordan man laver en seng, som "slås" op af væggen om dagen - og med et svuptag lægges ned på gulvet til natten. Gerne en elegant og soid løsning...


På forhånd tak !

Venlig hilsen
Morten
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er lavet rigtig mange af disse senge i 40'erne eller deromkring.

Faktisk har jeg for nylig set et på auktion hos lauritz.

Men fortæl lidt mere om hvad du vil bruge sengen til ? er det en voksen seng eller er det kun til mindre børn eller ???

Det giver lidt mere en ide om størrelse og krav til funktion.

MVH Njord
hej !
tak for svar - og interesse

jeg er så heldig at have fået den lækreste - men desværre også meget lille lejlighed ... men for at det skal komme til at fungere, må min seng ikke optage plads om dagen. Det skal være en 140*200 - eller det er min madras pt - og jeg ønsker for så vidt at bevare den størrelse.
havde tænkt på en slags elegant "kasse" hvori madrassen lå - og hvorsengetøj vha nogle elastikker á la dem man ser i færgekahytter (eller i en kuffert...) holdes på plads selvom sengen slås op ...
Om man kan arrangere noget med ben på eller om kassen simpelthen skal vippes helt ned på gulvet kan jeg ikke lige gennemskue
Men inde i mit hoved ser jeg en løsning for mig der n-æ-s-t-e-n kommer til at minde om et panel - sådan i svensk Carl Larsson-stil, når sengen er opslået... Hjælper det ?

På forhånd tak !

Venlig hilsen Morten
Ja så er vi tilbage til den tid hvor de var udbredte.
Måske kan du på bibliotekt finde bøger med billeder af sådanne modeller.
Prøv med ældre numre af "BoBedre" og "Gør det selv" eller måske "ældre bøger om teknik", jeg har set anvisninger på selv at bygge både osv. Men husk at forklar bibliotekaren hvad du søger så vil jeg tro de kan hjælpe dig til nogle bøger der kan bruges til inspiration.

MVH Njord
Citat fra morten b

Er der nogen som har konstruktionserfaringer / tegninger til hvordan man laver en seng, som "slås" op af væggen om dagen - og med et svuptag lægges ned på gulvet til natten. Gerne en elegant og soid løsning...


På forhånd tak !

Venlig hilsen
Morten


Jeg vil gerne have kontakt til dig -
email venligst til - [email protected]
Hilsen anton
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis