Papiruld

Hej...

Er der nogen som har erfaringer med isolering med papiruld.

Vi har lige købt et hus fra 1953. Vi har revet "alt" ud og skal nu til at isolere ydervæggene (altså indvendigt)... Vi havde planlagt at bruge rock wool, men en tømmer anbefalte varmt at bruge papiruld istedet...

Er der mon nogen som kan fortælle lidt om deres erfaringer med dette.

Hejho
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen papiruld er da fint - isoleringsmæssigt næsten lige så godt som rochwool.
MEN rent sikkerheds- og lyddæmpningsmæssigt vil jeg foretrække Rockwool til hver en tid. - og der er formentlig også hurtigere at montere.

Jeg synes risikoen er for stor sammenlignet med de miljømæssige benefits, der - muligvis - er ved papirulden.

Mvh.

Jan R.
Mig bekendt er der nu fundet tilsætnings stoffer der fjerner brandfaren ved papir uld. Spørg forhandlere hvad der er af brandgodkndelser på produkterne.

her er et link du måske kan bruge som indgangs vinkel http://www.dr.dk/friland/undersider/abc/ny_sektion/papirisolering/papirisolering_set.htx

Men søg lidt bredere på nettet.... Så finder du sikker en del spændende om emnet.

MVH Njord
Citat fra njord

Mig bekendt er der nu fundet tilsætnings stoffer der fjerner brandfaren ved papir uld. Spørg forhandlere hvad der er af brandgodkndelser på produkterne.


Ja, jeg så noget om det i tv. Jeg mener, de viste, at det ikke brænder "aktivt" (bidrager ikke til at udvikle ilden), men gløder, så længe der tilføres varme.
Hvorfor så omstændigt, brug www.papiruld.dk

Jeg har prøvet det i min etage adskillelser, det virker, klør ikke, let at rive ud, men jeg syntes ikke det rækker så lang som der står på poserne/hjemmesiden.

Har også prøvet at antænde det, det var umuligt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hvordan er det mht.
a) atb suge fugt?
b) anvendelighed som redemateriale for gnavere og andre smådyr?
c) formstabilitet (synker det sammen over tid)?
Annonce
Citat fra Lars ON

Hvordan er det mht.
a) atb suge fugt?
b) anvendelighed som redemateriale for gnavere og andre smådyr?
c) formstabilitet (synker det sammen over tid)?


Alt det finder du svar på i FAQ-en på PeterRs glimrende link: http://www.papiruld.dk/vm_kommunikation/faq.asp
Hvis jeg var mus ville jeg holde mig langt væk, salt i munden, og det kilder af h. til i næbet.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej igen...

Tak for de gode svar og tak for de informative links. Jeg er blevet meget klogere. I går fik vi papiruld i etageadskil. mellem stuen og kælderen. Så må vi jo se om vi bliver tilfredse med det...

Hejho
Tak for henvisningen til linket. Nu er det jo næppe så overraskende, at producenten synes det er et fremragende produkt. Mit spørgsmål gik sådan set mere til praktiske erfaringer fra LDS'ere. Dem er der jo også nogle af, men overvejende indtryk fra anvendelse af materialet og ikke så meget senere hen.
Citat fra PeterR

Hvis jeg var mus ville jeg holde mig langt væk, salt i munden, og det kilder af h. til i næbet.

MVH


En næbmus? biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin

Sorry .......... jeg kedede mig.

Med venlig hilsen
FlemmingB

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis