Udskifte indmuringsdåser bagved ældre 10 mm. gipsplade

Er der et bud på hvordan jeg får skiftet de to indmuringsdåser på billedet (pga. defekt gevind i dem begge), på den nemmeste måde ? Bemærk at indmuringsdåserne sidder bagved gipspladen, og det derved er nødvendigt at bruge lange skrue til montage af kontakten bag i indmuringsdåsen.

Umiddelbart kan jeg ikke se andre løsninger end at skære i gipsvæggen, men måske overser jeg en sidste løsning ?

Noget andet er, der er brugt 10mm. gipsplader i sin tid (80'erne), kan disse overhovedet købes idag?

Thomas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

den eneste grund til at du vil skifte dåserne er at gevindet er defekt i disse. Er det korrekt forstået ?

Har du overvejet om man kunne finde en lang træskrue og anvende denne til at holde kontakten i stedet ?? Det er let og kræver ikke meget ekstra arbejde med nu tape , maling osv.

Hvad angår de 10mm gipsplade tror jeg ikke de fåes i danmark, men jeg mener at have set disse i tyskland, her er de 9,5mm tykke og fåes vist i størrelsen 1x1,5m prøv at søge på den tyske del af nettet med ord som "gipswandplatte" så skulle du kunne være heldig.

MVH Njord
Hej Sputnik.

Hvis hullerne i gipspladen ikke er ødelagt=for store,
findes der nogle plastik ringe, "spændringe",
som kan sættes i hullerne.

Disse lukker siderne mod gipsen og afbryderen kan spændes fast med alm. gribere som er standard .

Ellers findes afbryder skruer i ret lange udgaver så du måske kan få fat i bunden af dåsen.

KimK
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også