Skydelåger til klædeskab

Hej

Jeg skal igang med at lave skydlåger på datteren værelse, men desværre er værelset ca. 40 cm lavere i den ene side, så loftet kun et 1.95 over gulv helt ude ved væggen som 1.10 m inde i rummet er oppe på de normale 2.38 m.
Det har jeg undersøgt lidt og fundet frem at i Århus området er der ikke nogle forhandlere af disse skydedøre, der vil/kan lave det eller de tager så ublu en pris, at det var billigere at købe en ejerlejlighed i kbh.
Nuvel, så gør vi det selv.
Jeg havde regnet med 10 mm mdf plade h. 1.95 og ca. 61 bredde ialt 5 stks.
En lægte på tværs (mørkegrøn streg) og så knap så høje skydelåger foroven, hvor den lille trekant der bliver (mørkegrøn), er fastmonteret. Kan du følge med. ??
Jeg har kigget lidt på svalk.dk ang rullebeslag og har fundet noget der tiltaler mig. Er der andre forslag.??
Så mangler jeg lidt aluminiums beslag til kanterne af lågerne og der har jeg lidt problemer. Er der nogle der kan nogle links til forhandlere.

Til sidst: Er der nogle af jer der selv har været i gang med eller er i gang med et lignende projekt. Erfaringer ønskes meget gerne.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Er der slet ikke nogen lds, der har erfaringer inden for dette område.
Hvad så med nogle links til de aluminiums liste forhandlere.

/bindestreg1

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

hej.
Jeg har været i Silvan v. Århus og de havde ingen profiler overhovedet. Det var der ikke et marked for, var svaret, da jeg kom til at spørge efter dem hos en medarbejder.
Jeg skal i Bauhaus på mandag og kigge, håber jeg støder på noget der kan bruges.
Jeg har også fundet nogen hos firmaet Svalk, men de er grossister. De har dog henvist til Århus tømmerhandel i Viby. Så de skal også have et besøg.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Jeg har et par gange korset mig over priserne i byggemarkederne og kom i tanke om at søge efter flightcases istedet. Nogen af profilerne er de samme og på f.eks. http://www.rancase.dk/ kan du sikkert finde en du kan bruge.
Jeg har ikke handlet der, men har før købt et vinkel beslag i alu til under en femtedel af hvad byggemarkedet ville ha'.

cvi
Du skal køre til Carl F eller M P Beslag, de har sikkert det du søger.

Mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis