Gulvvarme i fliseklæb?

Jeg er ved at få styr på mit kommende badeværelsesprojekt, som blandt andet indebærer etablering af gulvvarme (vandbåren) på Litex-plader.

Producentens anvisning siger, at man lægger 12 mm pex i nogle monteringsskinner, fylder fliseklæb imellem og over rørene, etablerer evt. fald i fliseklæben og derefter lægger fliserne.

Er det muligt og forsvarligt at lægge så tykt et lag fliseklæb - det ender vel med at blive ca. 25-30 mm?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa!

-Nok ikke lige fliseklæb.-
Men alfix har et produkt , kaldet planemix 20 eller nærmere 50, som er egnet til nævnte formål.
http://www.alfix.dk/dk/ramme_produkter_dk.htm

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Tak for linket! Men, men, men... Så vidt jeg kan se er spartelmasserne ikke egnet til udlægning oven på vådrumsmembranen. Til gengæld er fliseklæbe ikke egnet til de lagtykkelser, jeg har brug for!

Jeg har skrevet til Alfix og spurgt, om de har "de vises sten" til løsningen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har tidligere både ringet og skrevet til Alfix´s kundeservice, og de har altid været hurtige til at give et svar, så held og lykke med projektet.

/Hans
Så har jeg fået svar fra Alfix: Det rigtige produkt til formålet er Planemix 100, som så desværre skal have en lagtykkelse på min 40 mm over gulvvarmeslangerne sad
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også