Køkken og EL

Hej,

Jeg er ved at lave køkken.

Har fået afsat el til stikkontakter og alt over bordhøjde.

Jeg vil meget gerne ha' afsat de sidste kontakter til køleskab, ovn, opvasker mm., så jeg kan få maleren igang med at klargøre rummet.

Men jeg har ikke besluttet hvilken hårde hvidevarer jeg skal ha' og min konsulent fra et køkkenfirma siger at det er smartest at vente med at afsætte kontakterne, indtil man ved nøjagtig hvilke hvidevarer man skal ha'.

Kan det være rigtigt ??

Selvom udtaget på køleskabet ikke er i bunden på een model, er der så ikke altid mulighed for at føre ledningen fra den kontakt jeg har afsat ? Jeg ved jo hvor køleskabet skal stå! Har bare ikke fundet hvilket endnu!

Er det ikke altid plads på bagsiden af et køleskab eller en opvasker ?? De fylder vel ikke 60 cm i dybden.

Måske et dumt spørgsmål, men jeg har ikke lavet køkken før.

Thomas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej
jeg har også lige lavet køkken og der blev kontakterne afsat inden jeg købte hårde hvidevarer og jeg fik ikke problemer

min erfaring

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Citat fra ThomasR

Hej,

Jeg er ved at lave køkken.

Har fået afsat el til stikkontakter og alt over bordhøjde.

Jeg vil meget gerne ha' afsat de sidste kontakter til køleskab, ovn, opvasker mm., så jeg kan få maleren igang med at klargøre rummet.

Men jeg har ikke besluttet hvilken hårde hvidevarer jeg skal ha' og min konsulent fra et køkkenfirma siger at det er smartest at vente med at afsætte kontakterne, indtil man ved nøjagtig hvilke hvidevarer man skal ha'.

Kan det være rigtigt ??

Selvom udtaget på køleskabet ikke er i bunden på een model, er der så ikke altid mulighed for at føre ledningen fra den kontakt jeg har afsat ? Jeg ved jo hvor køleskabet skal stå! Har bare ikke fundet hvilket endnu!

Er det ikke altid plads på bagsiden af et køleskab eller en opvasker ?? De fylder vel ikke 60 cm i dybden.

Måske et dumt spørgsmål, men jeg har ikke lavet køkken før.



nomalt ville du ha kunne hive de oplysninger ud af elektrikeren der har lavet første del af installationen :wink:

men nej der er ikke plads lige bag dit køleskab til en stikkontalt, som en lille tommelfingerregel er det en god ide at afsætte den enten bag skuffen under køleskabet (hvis en sådan er der) eller over køleskabet da der aligevel skal være luft, jeg har selv været med til at sætte dem i skabe ved siden af kølen.

hvad opvasker angår, så kan man sætte den allernederst mener der er ca 15 cm hvor slangerne også er. men igen afsæt stikket i skabet ved siden afm hvor vand og afløb også er, så går du ikke helt fejl.

så kan du også komme til at afbryde for den uden at skulle hive den ud, hvis der skulle ske noget med den.

du skriver ovn mener du så indbygning ? eller almindeligt komfur?
for et almindeligt komfur (gulvmodel) gælder det samme som for opvasker, ( for langt de fleste modeller) der er ca 15 cm nede ved gulvet hvor der er plads til komfur udtag.

men hvis du har en ide om hvad hvidevarer du vil have så tag ud og kig lidt hos forhandleren, han vil også kunne give dig mål eller du kan selv lure bag på enhederne

håber dette kan bruges

Mvh
Gert

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også