Marstal motor

Hej

Jeg er igang med at renovere min 2 takts 3-4 Hk. Marstal motor.
Men nu er jeg kommet i tvivl om farven !
Nu er den grøn, men er det den rigtige grønne farve.
Der er en lys grå farve inderst nogen steder men ikke alle.

Så er der nogen der kan hjælpe mig med motorfarven på en ældre Marstal motor, så bliver jeg glad.
Min karburator har det lidt skid, så derfor købes en ældre bing karburator også.

Ligger du inde med en ældre bådmotor, 1-2 cylindret 2 eller 4 takter, eller evt diesel er jeg muligvis intereseret i at købe den til rimelig pris.
Send en mail på [email protected]

MVH Njord
Hej Jeg er igang med at renovere min 2 takts 3... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jeg har en totalt nyrenoveret 5 hk. Marstal. Er der nogen der ligger inde med et starthåndtag til en sådan? Der er ikke ophøjet start, så håndtaget skal passe til svinghjulet. Hilsen Thomas
det tør siges det er jo 4 år siden så han skulle prøve at stade et nyt link
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Hej alle, ved godt linket er gammelt, men der bliver spurgt på en manual. Jeg har en komplet manual til en marstal 5 hk.
Hilsen Leif Nebbelunde
Hej for jer. Har en 3HK, som er ved at blive renoveret. Magneten har jeg lavet, ny lejer, platiner og arrangement til høj/ lav tænding er repareret, dynastarteren er repareret med nye lejer og laderelæ, men men men. Har prøvet med tændingstidspunkt lige omkring top, kan stille lav og høj tænding, men kan ikke komme igang. Karburator renset og så ren som aldrig nogen sinde. Er der en af jer der ved hvor ca den skal tænde.
Er så klar til at adskilde totalt, og genopbygge.
Nb. Farven på min er lys blå hammerlak som original.
Laurits
Annonce
Hejsa dette er en gammel tråd det er bedere at starte en ny. Nå men når stemplet er i top (lige efter udstødningsventilen har været åben og inden indsugingsventilen åbner) sætter du et mærke på svinghjulet og tilsvarende på motoren. så drejer du svinghjulet 55mm. i mod motorens retning (mod uret) her sætter du så en ny streg på hjulet dette er så dit tændingstidspunkt dvs at du skal vende tændingen sådan at den klikker/laver gnist på dette punkt altså 55mm før top.

Denne fremgangsmåde dur kun hvis du ikke har pillet ved kæden (haft hjulet og front af uden at mærke kæden op).

Ellers ring til motorfabrikken marstal han kan svare på alle dine spørgsmål.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
I øvrigt hvis du bare har haft magneten af uden ellers at pille ved noget der har med tændingen at gøre kan den kun vende på to måder så prøv at vende magneten (vha. hjulet i bagenden af magneten/går ud fra at det er en sem). Derudover skal din platin afstand osv. være korrekt (0.4mm)? Og du har selvfølgelig testet at den laver gnist?

Ps. Her kan du læse lidt om din magnet www.mysigma.dk/ 

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -

Hej alle
Et ældre indlæg, men vil blot fortælle vi har oprettet en Facebook gruppe der udelukkende beskæftiger sig med Marstal motorer. Tips og tricks. Køb og salg. Billeder og videoer. Nørder og amatører. Upload din manual og find en hvis du mangler. Hjælp os med at gøre gruppen interessant, spørg eller giv et svar til andre.
Gruppen er lavet for at samle den viden der er om disse gamle dansk producerede motorer.
Gruppen hedder "Marstal motorer"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis