Marstal motor

Hej

Jeg er igang med at renovere min 2 takts 3-4 Hk. Marstal motor.
Men nu er jeg kommet i tvivl om farven !
Nu er den grøn, men er det den rigtige grønne farve.
Der er en lys grå farve inderst nogen steder men ikke alle.

Så er der nogen der kan hjælpe mig med motorfarven på en ældre Marstal motor, så bliver jeg glad.
Min karburator har det lidt skid, så derfor købes en ældre bing karburator også.

Ligger du inde med en ældre bådmotor, 1-2 cylindret 2 eller 4 takter, eller evt diesel er jeg muligvis intereseret i at købe den til rimelig pris.
Send en mail på [email protected]

MVH Njord
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Sidste søndag var vi en tur på museet i Hvide Sande, der var udstillet

en del motorer også en Marstal, og den var grøn. Det var nærmest en

lys grøn. I forhold til f. eks. Volvo Penta var den meget lysere, men

jeg ved ikke om det var den originale farve.


Hilsen Kris.
Tak NAVICAt det vil jeg prøve.

MVH Njord
Hej Njord.

Heldige "Asen" :lol:

Mastal motorer skal værer Græsgrønne, det giver en HK. mere ifølge Mastallerne selv.
Jeg er kommet meget i Marstal (grundet familie derovre) det er en rigtig dejlig By uden for Tuorist sæsonnen, ellers er det som fluepapir i en kostald med de Tuorister, men det er jo dem de lever af. :wink:

V.h Håndværkeren smile
Citat fra njord

Tak NAVICAt det vil jeg prøve.

Ville sige det samme som NAVICAT sjovt nok da han er min mester hehe :wink:

Lærlingen fra mit arbejde har også en marstal motor kan prøve at tage nogle billedere en dags tid

Altid godt med gode råd!
Annonce
Hej med jer alle

Jeg er kommet i kontakt med Rødvig skibmotormuseeum og det hat jeg haft stor glæde af allerede. Og jeg regner med at skulle forbi dem engang he ri løbet af ferien.

Prøv selv at gå ind på deres hjemmeside og se hvad de beskæftiger sig med. www.skibsmotor.dk
Og som medlem af foreninge får man et fint medlemsblad der fortæller om en masse aktiviteter, indsamling af sjældne motorer og samlingen er faktisk allerede temmelig stor, men udvides konstant, ikke alt er udstillet, meget er på lager af pladshensyn.

MVH Njord
Hej Njord. Hvordan er det gået med motoren? Har du fået liv i den og er der evt. nogle erfaringer / gode råd du vil dele ud af?
Har lige købt en selv, årg 66 så vidt jeg kan se af pladen.
Har ikke fået den startet endnu, da mine første forsøg endte med at den slog tilbage = hold i ryggen og 2 dage på langs sad
Jeg sku' nok have læst her først og så checket om den står rigtigt i tændingen.....

Er der evt nogen her aom har en manual eller instruktionsbog til spådan en motor - evt. bare en fotokopi ?

Erfaring med om den evt. med fordel kan ændres til at starte med håndsving? Jeg vil ikke have dyna på da det kræver batteri og alt det der. Charmen (og til en mindre båd) er at den er så enkelt som den er.

Alle input modtages med tak !

Glemte lige - nogen der ved hvor mange ccm den er?

-og så lige en hilsen fra Strib.
Søren.
Her er et par billeder af min egen motor det er en marstal f2 10 hk fra 40-50'erne. (De røde og gule farver der svat kan antydes er ikke original farve)...

Så vidt jeg ved har marstal motore forskellige farver alt efter Årg. og type(Størelse)

Har nemlig også en marstal 25 hk fra samme tid den er metal blå! En ud af fire der er tilbage, perfekt stand og den spinder som en mis. Der er nu ikke noget som en marstal motor!!!!
(Har desværde ikke lige pt. nogen billeder af den?)

Motoren på billedet er desværde defekt så hvis der er nogle der mangler reservedele så er i velkommen til at købe dem her, el. hele motoren hvis det sku ha interresse

Mvh. Anders :roll:

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Så kom der sgu' liv i den !! Det var tændingen der stod en tand for tidligt, så snart den var rettet var det faktisk bare 3 tip på karburatoren og et hiv i remmen og så gik den. ( dog ujævnt)
Skal lige have dysen justeret korrekt ind.
Jeg kan i øvrigt ikke se nogen anden tændingsjustering end ved at afmontere spolen og så flytte en tand af gangen - ikke særlig "finjuster" agitig.

Vil lige tage et billede i morgen hvis nogen kan se på spolen og sige om der er måde til finjustering.

-og så lige en hilsen fra Strib.
Søren.
Så fik jeg taget et billede af min marstall 25 hk
Som du kan se er den blå!!!
Motoren oven over har en helt 3. farve så som en anden skrev ring til farbrikken (62531219) og spørg dem hvilken farve din motor har (Havde)

Mvh Anders :wink:

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis