Kilrem på Renault Megane 96

Kan det passe at kilremmen på en Renault Megane trækkes af tandremmen?
Da min kone var ude at køre den anden dag, lød der et højt knald men bilen kørte ufortrødent videre. Det var først da hun kørte fra motorvejen at hun bemærkede at den var blevet meget tung at dreje. Bilen kan sagtens dreje, men med noget besvær.

Jeg har ikke en skide forstand på biler, men kiggede alligevel ned i mortorrummet. Og der hvor tandremmen løber rundt er der et tomt omløberhjul. Overfor dette hjul er der endnu et tomt omløbehjul. Og jeg går ud fra at det er der kilremmen normalt skulle sidde, men nu er der ingen :shock:

Hvor køber man en ny kilrem, og kan man selv sætte den på?

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra marla05

Kan det passe at kilremmen på en Renault Megane trækkes af tandremmen?
Da min kone var ude at køre den anden dag, lød der et højt knald men bilen kørte ufortrødent videre. Det var først da hun kørte fra motorvejen at hun bemærkede at den var blevet meget tung at dreje. Bilen kan sagtens dreje, men med noget besvær.

Jeg har ikke en skide forstand på biler, men kiggede alligevel ned i mortorrummet. Og der hvor tandremmen løber rundt er der et tomt omløberhjul. Overfor dette hjul er der endnu et tomt omløbehjul. Og jeg går ud fra at det er der kilremmen normalt skulle sidde, men nu er der ingen.

Hvor køber man en ny kilrem, og kan man selv sætte den på?



for mig lyder det som om at det er remmen til servostyringen der er røget, men ja kilrem og tandrem løber sammen.

men om den rem du har mistet driver andet tør jeg ikke udtale mig om,
lyste ladelampen? blev bilen varm?
hvis du kan sige ja til dette trækker den også generator og vandpumpe, og hvis der er kørt langt efter remmen er røget ville jeg nok sende bilen til et eftersyn på værksted.
ellers kan du få remmen på de fleste værksteder og ja med det rette værktøj er den ikke særlig besværlig at putte på.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Citat fra marla05

Jeg kiggede lige på Biltema.dk og den kilrem de forhandler til en Megane fra 96 er kun er til generatoren!

http://www.biltema.dk/carparts/carpart_info.asp?iSecId=1180&strCarId=Renault&iItemId=60436&iRelItemId=60435


jooe men hvis bilen er blevet tung at dreje så il jeg vædde 10 mursten på at den også driver servo :wink:
men det er ret vigtigt at finde ud af hvad det er for en rem!
hvis du fortsætter med at køre i bilen, og det er remmen til generator og vandpumpe, kan du ødelægge din motor, og så er det mere end de 60-80 kr en rem plejer at koste :!:

men sådan en modernet bil må advarsels lamper i instrumenteringen, er der nogen der lyser??

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det var kilremmen!

Jeg kørte den på værksted her til morgen (det er min kones bil og hun kunne dårligt dreje bilen med hende tynde arme...)

Og som i skriver drev kilremmen mere eller mindre hele bilen, så det havde kun været et spørgsmål om tid inden den var sprunget i luften.

Med venlig hilsen
Lars Markussen
http://www.allegade55.dk
Citat fra marla05

Det var kilremmen!

Jeg kørte den på værksted her til morgen (det er min kones bil og hun kunne dårligt dreje bilen med hende tynde arme...)

Og som i skriver drev kilremmen mere eller mindre hele bilen, så det havde kun været et spørgsmål om tid inden den var sprunget i luften.


jamen det var godt den kom på værksted før det gik galt, det er trods alt billigere at lade mekkeren skifte en rem end hvis han skal skifte motor :wink:

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis