Installation af Velux-vindue

Min kone er begyndt at fable om, at hun gerne vil have vindue, når vi nu alligevel bygger badeværelse om. Da badeværelset ligger på 1. sal skal det være et Velux eller tilsvarende.

Da vi alligevel skal pille hele skunkvæggen ned og bygge det op igen er jeg ikke helt afvisende overfor ideen, men jeg er i tvivl om, hvor stort et ekstraarbejde det vil være?

Taget er et gammelt tegltag uden undertag (og i praksis stort set uden understrygning) med 50-55 gr hældning. En af mine bekymringer går på, om vinduet kan monteres indefra, eller om jeg skal op at rode på taget, samt generelt, hvor meget arbejde der er i det?

En anden ting i den forbindelse: Skal man købe Velux eller kan man lige så godt købe et billigere mærke?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Thomp.

Hvad venter du på, se bare at komme igang med at glæde fruen i slottet.
Et Velux vindue kan sagtens monteres inde fra loftet, og det er sådan set muligt at monterer Velux i en hvilken som helst form for tagbeklædning.
Lad nu værer med at gå på kompromi med noget så vigtigt som et vindue i taget, hold dig til et mærke der er godt gennem prøvet og som bare holder i mange år.

V.h Håndværkeren smile
Det lyder godt, at det kan gøres indefra - så kan det vel ikke være specielt vanskeligt! Målet med et billigere vindue var i øvrigt ikke at gå på kompromis med kvaliteten - bare at undgå at betale for meget for en mærkevare, hvis man kunne få tilsvarende kvalitet billigere, men vi tager nok den "sikre"/nemme løsning med Velux.

M.h.t. kvist har det bestemt også været ope at vende, men da de koster en mindre bondegård passer det ikke så godt i et ekstremt skrabet badeværelsesbudget smile
Der findes præfabrikerede løsninger til at eftermontere med en kran udefra, eller til at eftermontere på en Velux ramme.

Og faktisk tror jeg ikke det er vildt dyrt.

Men en mulighed der giver andet end blot noget lys.

Bla også arkitektonisk kan det være et alternativ.

MVH Njord
Citat fra njord

Og faktisk tror jeg ikke det er vildt dyrt.


Næ, ikke vildt dyrt, men jeg har set beløb i størrelsesordenen 30.000, og det skal tages af et samlet budget som er et stykke under 100.000), så der er simpelthen ikke råd - der skal også være råd til at gå på barsel i nær fremtid biggrin
Annonce
Vil bare sige at Fakro ovenlys vinduer også kan monteres indefra (det har jeg gjort - rammen i først, vindueet påhængt efterfølgende). De er op til 33% billigere end Velux og mere endnu når de er på tilbud. Der har været flere indlæg om ovenlys vinduer og kvaliteten på disse.

Erik
Hej Thomp.
Kig under indlægget velux i polen. Ikke fordi du skal køre til Polen efter dit vindue, men der står om de forskellige mærker af tagvinduer.

PS. Efter at have set et Rooflite vindue, er jeg næsten parat til at æde mine dyrt indkøbte Velux-vinduer, hvis ikke det er Velux der har produceret dem.

Velbekomme.

Hilsen tpa.
Der ER Velux der laver Rooflite, men sikkert på en anden fabrik (var det Rationel Vinduer de opkøbte på et tidspunkt?). Det er også Velux der ejer Fakro, som ligger i tyskland.
Pyha, så kan jeg godt sætte kartoflerne over.

Jeg syntes bare ikke at du satte det helt på plads sidste gang vi var omkring tagvinduer, men nu skulle den være i skabet.

Hilsen tpa
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis