Vandeanlæg til drivhus kewin lund 240 Fyn 07-06-2005 15:50 Hej med jer Det lyder måske dumt, men jeg mener at have hørt at man kan lave en eller anden form for "autovandeanlæg" til sine plantesække drivhuset. Er der nogen som har hørt om det ???? Kewin Husk: Assumptions is the mother of all fuck ups !!! 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Sniffer 1647 4440 07-06-2005 19:42 Hejsa.. Der er ingen dumme spørgsmål----kun svar.. Du kunne bruge en maxikap (pindstrup.dk) den koster vist ca 60/70 kr. men du kan også lave den selv. Bauhaus o.a. har som regel kasserne til 100 kr. for 4 og så et gulvtæpperør, som sikkert kan fåes gratis. Så er du nået langt for få penge. hilsen sniffer Sniffer
ErikP 792 6000 09-06-2005 10:41 Der findes selvvandingssystemer til drivhus. Det er en kasse (på 10-20 liter) med svømmer i som i et toilet. Når vandet er løbet ud til planterne, fyldes kassen med vand. Ulempen er at der skal være koblet en haveslange med tryk på. Får man et brud, så spilder man en masse vand. Man kan hælde gødning i kassen. Jeg har selv kapilarkasser og har købt en "palletank" på 1000 liter som jeg samler vand i. Den er pt fuld, da vi fik rigeligt med vand for nylig. Jeg flytter vand med en vandpumpe fra tanken til kasserne.