Skræddersyet læder dragt, hvor henne? og er saftey1st ok?

Hej!
Jeg er så helt ny på dette forum smile

Håber i kan hjælpe mig med at finde en læderdragt...
Mit problem er at jeg er 197 cm og vejer omkring de 90 klio, så jeg passer ingen standard størrleser jeg har set, derfor overvejer jeg at købe mig en skræddersyet dragt, enten hel- eller 2-delt men det skal bare være læder!
Jeg så inde på mconline.dk at de kan sælge skræddersyede dragter for 5500 kr hvliket jeg syntes lyder utroligt billigt, men det er så det mærke der hedder Saftey1st som jo også kan købes i bilka.. er dette mærke ok? umiddelbart syntes jeg ikke om at købe MC tøj for billigt, men hvad siger i til det? og er der andre steder i kan anbefale hvor jeg kan købe en speciel syet dragt?

Mvh. biggrin
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det i bilka passer ikke til rigtige mænd, de fåes ikke over XL, æv. I hvertfald ikke via beskrivelsen i kataloget.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

nej, men som jeg skriver så kan det mærke de fører i Bilka købes skræddersyet lige efter ens egne mål, og det er det jeg overvejer at gøre.. jeg er bare i tvivl om kvaliteten er ordentlig med læder produkterne fra dette mærke, så hvis nogen har erfaringer med deres læder så skriv endelig biggrin
Jeg aner intet om læder tøj...

Men jeg ved at mange mærker af andet tøj producere forskellige "linier" af tøj, altså forskelllige kvalitets niveauer. Nogen gør det med samme mærke andre under forskellige navne/ mærker. Andre er reelt ikke selv producenter, men mærker eller brands som fx en kæde ejer og får forskellige til at producere aftalte enheder til, enten i specieller designs eller hyldevarer, men nu blot med eget mærke..

MVH Njord
Heh Prodigy smile

Jeg skal da gene sy en læderdrgt til dig efter dine mål, men jeg tror du taber interessen når jeg fortæller dig at du skal regne med en pris på omkring 16-18000,00 Kr.
Nå spøg tilside, drop det fis med Læderdragt og køb dig en Goretex dragt, Så får du en dragt der holder de næste ti år, hvis du veligeholder den og selvfølgelig ikke tager den på røv og albuer for mange gange. :lol:
Jeg startede også min Mc kariære iført læderdres for mange år siden, dengang var der faktisk ikke andre muligheder. Men du skal altid holde den velsmurt med fedt for at den er vind og rimelig vandtæt, 100 % vandtæt bliver den aldrig, tænk så også på at alt hvad du sætter dig på bliver fedtet og du kan ikke undgå at du også fedter rullerne (håndtagene) ind.
Køb dig en Goretex dragt den er vindtæt og 100 % vandtæt, og køb den så gerne et nummer for stor, du vil efter hånden opdage det behagelige i at det er rart med lidt bevægelses frihed.
Men jeg ville aldrig købe en sådan beklædning i et varehus som Bilka A-Z o.l. Mc beklædning købes hos en Mc forhandler, enten her i Danmark eller i Tyskland hvor der stadig er en del at sparer. :wink:

Hvis der er interesse for det kan jeg godt lave en guidet tur over grænsen jeg bor kun 30 Km fra grænsen så jeg kopmmer der nok lidt mere end sædvane for gennemsnits Danskeren.

V.h Håndværkeren smile
hey håndværkeren.

Det er sgu mange penge du skal have for at lave mig en dragt smile
men nu kan producenten af Saftey1st mærket jo som sagt lave den på mine mål for bare 5500 kr!! så det er helt klart noget jeg overvejer da jeg som nævnt er en størrelse 64-66 (gæt da jeg aldrig har været i en butik der havde en dragt i den størrelse)
Jeg har også skrevet en mail til louis.de for at høre om de kan skaffe noget i min størrelse, men de har det ihvertfald ikke i deres katalog.

OG tilsidst, jeg har goretex nu, og det er jeg bestemt ikke glad for! min kæreste har læder og det er bare noget der holder! også efter et par ture hen af asfalten, og vandtætheden er lidt underordnet da MCén for mig ikke er et transportmiddel men mere sjov og ballade smile
Annonce
Hej
Håber vi hører fra dig , når du har hørt fra Louis.dk om pris og om de har den str. måske også om de kun har det i sort.

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Så er der svar fra louis.de

deres max størrelse er 62, og de kan ikke være behjælpelige med andre informationer!

hmm 62, det er vel kun til personer omkring 190 cm, er det ik?

noget kunne tyde på at jeg bliver nødt til at finde et sted hvor jeg kan få fremstillet det på mine egne mål!
ja de har åbenbart kun børnetøj :wink:
god jagt

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Tja... Safty 1st er mc-onlines eget mærke forstået på den måde at de er designer og impotør samt forhandler. det bliver syet på de samme fabrikker som daniesse og rukka ude i østen et sted, og deres kvalitet er fuldt lige så god som eksempel daniesse.
der ud over vil jeg lige oplyse om at goretex/cordura er engangs tøj har man først været på røven i det en gang skal det skiftes da det ikke er muliget at se om fiberne i stoffet er strukket ( hvis det er tilfældet virker tøjet ikke stort bedre end et par short næste gang man står bå røven), der ud over skal og jeg mener skal mc tøj sidde stramt hvis det beskyttelse der syet ind i tøjet skal virke. og til sidst husk et rigtig rygskjold det der sidder i jakkerne er ikke nok. :wink:

ejer af en jordhule ;-)
Hej,

Jeg kan kun give de bedste anbefalinger til McOnline's udstyr, deriblandt Safety1st-dragterne.
Jeg har set dem brugt i RoadRacing-sammenhænge, hvor de jo af og til kommer tæt på asfalten ;-)
Både med hensyn til pasform, bevægelsesfrihed og slidstyrke er de gode.
Detaljer som stretchmaterialer på indersiden af armene og benene, "undersænkede" syninger og kvalitets-lynlåse er kendetegnende.

Mvh. S@nd
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis