Bundfrossen Vandtank,- hjælp

Jeg er for 1 1/2 år siden flyttet ud på en bjergtop med min [lokale] fiancé i Budapest, Ungarn, i et nyt hus.
Da vi bor i skoven, får vi bragt vand og har dertil en ca 20 m3 vandtank i cement. Sidste år frøs den i Januar og vi havde ikke vand i ca 2 måneder. Upraktisk!
Er der nogen der ved om der på markedet findes en fiks lille sag der enten varmer vandet så der holder sig over 0 - eller om der findes en "røremaskine" der forhindrer vandet i at fryse.
John
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spændende problemstilling.. :-)
Hvis tanken er kommer under 0 grader, er det kun et spørgsmål om tid før den fryser - også selv om du omrører den, så det er et spørgsmål om at holde den lige over. Er den gravet ned (jeg ved godt den er stor..) ellers var det måske en mulighed. Der findes varmekabler til at sætte på vandrør for at holde dem frostfrie - det kan du bruge til afgangsrørerne, men selve vandmassen tror jeg ikke jeg vil varme op med el - men måske med et jord/sol varme anlæg, som det der bruges til swimming-pools.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
I vores sejlklub har vi et "bobleanlæg". Under vores bådebroer er der lagt et rør med en masse huller i. I dette rør blæser man så luft fra en kompressor,som står inde på land.
Kompressoren starter så med jævne mellemrum, afhængig af temperaturen. Dette holder fint isen væk om vinteren, til stor glæde for ænder, m.m.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg kan ikke lade være.

Du kan med en omrøring lave den største "Slush-Ice" i hele Ungarn.

Men jeg tror nu du skal ind op noget med isolering.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis