PEX-fittings og sort rør?

Jeg skal til at lave gulvvarme og regner med at lave det i PEX. Problemet (hvis det er et problem) er, at fittings til den slags jo er lavet af messing. Giver det problemer med galvanisk tæring i resten af radiatorinstallationen, som er sort? Hvis det gør, hvad gør jeg så for at undgå det?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ThomP

Jeg skal til at lave gulvvarme og regner med at lave det i PEX. Problemet (hvis det er et problem) er, at fittings til den slags jo er lavet af messing. Giver det problemer med galvanisk tæring i resten af radiatorinstallationen, som er sort? Hvis det gør, hvad gør jeg så for at undgå det?


Ingen problemer her :idea:

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Det er ikke noget problem i en varme installation. Ilten i den mængde vand der fyldes på kan ikke tære noget som helst.
Derimod må man ikke sætte kobber eller messing før jernrør i en brugsvands installation. Der vil opstå galvanisk tæring, fordi der hele tiden kommer frisk iltet vand igennem (og selv her sker der ikke noget ved at der sidder et par messing fittings)
mvh
Jens
Citat fra JensS

Det er ikke noget problem i en varme installation. Ilten i den mængde vand der fyldes på kan ikke tære noget som helst.
Derimod må man ikke sætte kobber eller messing før jernrør i en brugsvands installation. Der vil opstå galvanisk tæring, fordi der hele tiden kommer frisk iltet vand igennem (og selv her sker der ikke noget ved at der sidder et par messing fittings)
mvh
Jens


Der er ingen problemer med at sætte messing før jern i en vandinstallation. På varmesiden, kan man blande materialerne efter forgodtbefindende.'

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis