Sten omkring "vandkunst"

Jeg har opsat en rød granitsøjle med kugle på toppen og pumpe med lys, omkring stenen har jeg lagt sorte slebne granitsten til at dække risten over vandkarret, det fungerer fint, men jeg har et enkelt problem:

Sorte granitsten er sorte når de er våde, men lysgrå når de er tørre, vandet fra søjlen plasker kun ud over de inderste, det ser træls ud, kan jeg på en eller anden måde behandle stenene så de ser våde ud?

Polering ville selvfølgelig hjælpe, men det er temmelig besværligt.

Hilsen Aksel
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa!

-Man kan få et utal af murimp. produkter, som gør stenene mere eller mindre vandafvisende- Men så bliver de vel "bare" grå, men dog ensfarvede.
Husk inden du begynder at eksperimentere med kemikalier, at havens dyr og fugle er flittige brugere af vandet fra vandkunsten.
-Har hørt eksempler fra folk som stolt beretter, vi har slet ingen algeproblemer, vandet er nemlig tilsat 1.ltr. klor.- :wink:

Øv-øv Jeg troede at vi anskaffede os disse vandløb for at komme tættere på naturen.

Jeg håber du finder den rigtige løsning, og undskyld min moralprædiken.

Med venlig hilsen

retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hejsa..
Så er det lige hvor store de sten er???? Ellers er en god lak sagen.
Vi kender alle den med ungerne der lige finder o.s.v. ved stranden og bliver sure, vel hjemme igen, fordi stenene nu ikke længere ligner.
Jeg har derfor lakeret børnenes sten og de ser "våde" ud hele tiden nu.
Måske ideen kan bruges??
hilsen
sniffer

Sniffer  
Hvad har du lakeret dem med?

Hilsen Aksel
Hejsa..
Tja-joe....havde en rest skibslak - hvad det nøjagtigt hedder ved jeg ikke, men det var/er meget blankt
hilsen
sniffer

Sniffer  
man kunne også bare respektere at sten er tørre når der ikke er vand på dem...

det er jo noget naturen bestemmer.
Det kunne man da godt, men nu var det ikke lige det, der blev spurgt om, i det herrens år 2005.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis