Trådløs føler til termostat

Jeg har et centralfyr, hvor varmen bliver blæst ned over nogle varmerør og ud gennem rør i gulvene. Nu er det bare det, at efter jeg renoveret mit bryggers er det blevet meget varm og eftersom føleren sider der, har jeg lidt svært ved at få termostaten til at åbne for varmen. Derfor er mit spørgsmål, om der findes en mulighed for at tilkoble en ekstern føler, gerne trådløs, som sidder ca. 10 m. væk fra bryggerset. Jeg kunne også godt tænke mig en af de nye termostater fra DanFoss, med tidsstyret gradsænkning.

Hvis der er nogen der har nogle gode råd, bliver de modtaget med stor glæde.

På forhånd tak.

/Andhilda
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Taler vi om et Hess varmtluftfyr?
En Heaa unit har en ventilator for oven, en brænder i midten og en varmeveksler nederst.
Er der en vandkreds inde i fyret?

Jeg har selv lige fjernet en Hess unit fra mit hus. Hen kan man nemt indsætte en Danfoss-føler med timer som blæserstyring. Afstanden på 10 m er heller ikke noget problem.
Skriv lige lidt mere om fyret.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej Per,

Det er som du beskriver et Hess varmeluftsfyr, men mit har en ventilator for oven, som blæser ned over vandkredsen. Selve fyret står altså lige op ad, i et seperat skab, hvor cirkulationspumpe, varmtvandsbeholder og varmtvand udgår til selve luftvarmeanlæget.

Så hvis du ved hvilke dele jeg bruge fra Danfoss må du meget gerne oplyse om dette.

På forhånd tak.

Andhilda
Hej igen

Jeg forstår du har den type Hess med ekstern varmekilde. Det er efter min mening også en bedre løsning.
En rumføler hedder fra Danfoss RMT - se følgende link: http://www.danfoss.dk/pdf/VD74E401.pdf
Den kan styre (on/off) din blæser direkte.

Hvis du vil have natsænkning osv... tror jeg det er denne - er dog ikke helt sikker: http://www.danfoss.dk/pdf/2DR50101.pdf

Jeg har antaget, at brænderstyring og regulering af vandtemperaturen er på plads.

Jeg har lidt "stumper" fra mit Hess fyr liggende. Dem må du få hvis det har interesse.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Jamen dog - sikken dog en ånd - lige hvad jeg "drømte" om for nogle år siden, at denne side kunne udvikle sig til.

Tak Per.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Hej Per

Mange tak for hjælpen. Og tak for tilbudet omkring stumper til Hess varmeluftfyret, men jeg er gudskelov i besiddelse af nogle stumper selv, især 1 helt ny blæser (og jeg har lige udskiftet den gamle).

Og jeg er helt enig med Jørgen, det er en fed måde at få hjælp på.

Endnu engang tusinde tak for hjælpen.

/Andhilda
Annonce
Selv tak!

Hvad med en luft/vand veksler og nogle indblæsningsspjæld.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej Per,

Ellers tak for tilbudet, men jeg takker nej tak.

/Andhilda
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis