[b]Symaskine til syning af kalechestof[/b]

Hvilke symaskine vil kunne sy i kalechestof og sejl? Også selv om det ligger i 3 til 4 lag.
:shock: :?:

Erling og Pia Lokmann
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søg i England. Jeg skulle bruge noget tilsvarende til en sportsvogn og talte med en sadelmager af de gamle slags her i Danmark. Men det var ikke bare lige noget man lavede.

Så fik jeg kontakt med England, og der havde de ihvertfald tidligere en masse der var vant til det fra bilindustri, Chesterfileld osv. så søg på google og huske lige at tage krydset af ved kun at søge på Danmark.

Mvh. JørgenE
Citat fra piaerling

Hvilke symaskine vil kunne sy i kalechestof og sejl? Også selv om det ligger i 3 til 4 lag.
:shock: :?:


I skal have en Singer eller Brodder stikkestings maskine med overtranspotør, med lidt held kan i købe en i gennem d.b.a. eller som JørgenE skriver søg på nettet.

Men var forberedt på at den skal forsynes med 380 Volt for at kunne trække ordendtligt, og det er altså en stor stationær maskine på en 75-100 Kg.
Og så skal i også lige være klar over at tråd nåle o.s.v. til en sådan maskine ikke lige er noget der købes i den nærmeste sy udstyrs butik.
I skal faktisk være moms registrerede for at kunne handle til en pris der vil gøre at det kan betale sig at arbejde med det.

V.h Håndværkeren smile
Hej.
Du kan sy på en GOD og stærk husholdningsmaskine. Jeg har selv syet sprayhood til vores Boheme Mini og den er blevet flot, men det kniber lidt med at stramme tråden helt nok. Men jeg havde ingen problemer med at sy i både kalechestof, forstærkninger og over sømme. Det kræver dog at man kender sin symaskine godt og kan bruge den. Materialer til sprayhood har jeg købt hos den lokale teltmager. Han sælger både stof, tråd, vinduesplast, kantbånd, lynlåse o.s.v. og giver også gerne et godt råd. Det er nu 3 år siden jeg syede sprayhood og jeg mener at jeg brugte for ca. 900 kr. materialer. I år har jeg fået mere mod og er netop nu i gang med at sy kaleche til resten af cockpittet. Jeg har i mellemtiden fået foræret en ældgammel Singer industrisymaskine og den er selvfølgelig bedre til at sy med. MEN det kræver at man kan styre den for den syr meget hurtigt og man kan snart få lavet "ulykker" når det går stærkt. Det er korrekt at det er en stor og meget tung maskine og den skal have 380 volt for at køre. Jeg har før jeg gik i gang med kalechen øvet mig meget på at sy på industrimaskinen, bl. a. har jeg syet patchworktæpper, hvor der var en masse lige sømme, der skulle syes.
Hej
Er der nogen som selv har en symaskine til at reparere/sy båd kaleche med?
Jeg søger hjælp til udskiftning af lynlåse og omsygning af alle eksisterende sygninger, uden det skal koste en hel krig.
Mvh.
Dan
Måske kan jeg hjælpe dig !
Jeg har sendt dig en PM.
En anden gang må du godt starte en ny tråd, her springer du ind i en igangværende tråd (FY FY)

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis