Skabslåger

Hej er der nogen derude, der har et godt tip til hvorledes man nemt og hurtigt kan sætte skabslåger med traditionelle hængsler op, således at de hænger lige og passer i forhold til de andre låger?

Det er til et garderobeskab med dobbelt skabslåge, men princippet er vel det samme uanset skabstype.

Når jeg sætter en låge på skal der held til den kommer til at sidde rigtigt. Jeg skruer her, der og alle vegne, og der sker ingenting.

På forhånd tak.

Christian

jonas Hadsten
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først tror jeg du vil få flere svar hvis spørgsmålet stilles under enten "hus" eller "hobby"... :oops:

Og så er spørsmålet, hvad er traditionelle skabshængsler ?

Jeg tror de fleste er disse indvendige multijusterbare hængsler. Men det der for mig er traditionelle hængsler er dem men en tap hvorpå lågen hænges.

Jeg ville selv udmåle nøje fra skabsbunden til center for skruehullerne og ind fra skabs forkanten. Opmærke til skruer og bore for.
På den måde skulle alle hængslerne gerne sidde i samme højde på skabet.

MVH Njord
Det er de indvendige multijusterbare hængsler der skal bruges, jeg kaldte dem de traditionelle da jeg mente at det var de eneste man brugte i dag. Der er forborede huller i skabet i forvejen, så hullerne skulle jo gerne passe.

Det er nu mere om der er et godt tip til hvordan man indstiller de mange forskellige skruer på hængslerne.

De dobbeltlåger jeg har problemer med afviger i forhold til hinanden med 1½ cm. der hvor det er værst, når bare jeg skruer lågerne på uden at begynde at indstille på de andre skruer.

Men tak for dit svar

jonas Hadsten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis